המערכת מתריעה כשלחץ האוויר מסוכן אין ספק שעצם העובדה שהמכוניות המודרניות הן הרבה יותר אמינות מהמכוניות של פעם היא תכונה חיובית ביותר, אך היא גם גורמת לאנשים להתרגל למצב של "התנע וסע" ורבים לא ממש רואים צורך לבדוק אחת לכמה שבועות את מפלס השמן במנוע, כמות המים במערכת הקירור ולחץ האוויר בצמיגים.
מחקרים שנערכו במדינות שונות גילו שמעל ל-50 אחוזים מכלי הרכב הנעים על הכבישים עושים זאת עם צמיגים בלחץ אוויר לא נכון.
מעבר לבלאי המואץ שנסיעה שכזאת גורמת לצמיג ולעליה משמעותית בצריכת הדלק, נסיעה עם צמיגים לא מנופחים כראוי משפיעה על רמת האחיזה של הרכב בסיבובים ועל יכולות הבלימה של הרכב, בעיקר בעת חרום ואף עלולה לגרום להתפוצצות צמיג באמצע נסיעה.
נהגים רבים לא ממש מייחסים חשיבות גדולה לתחזוקה שוטפת של הצמיגים אך סקרים ממשלתיים שנערכו בארצות הברית מצאו שלחץ אוויר לא נכון משלש את הסיכוי להיות מעורב בתאונת דרכים.
מערכות אלקטרוניות המתריעות על לחץ אוויר לא תקין בצמיגים הפכו בשנים האחרונות לנפוצות ברכבי יוקרה ולאחרונה אף ניתן למצוא אותן ביותר ויותר מכוניות עממיות. מתוך הכרה בחשיבותן הרבה, במדינות מסוימות הן אף הפכו לאבזור חובה בכל הרכבים החדשים ממש כמו חגורות בטיחות, ABS ומערכת בקרת אחיזה.
אך מתברר שבעוד שבפעולות תחזוקה פשוטות כמו בדיקת שמן ומים ניתן בדרך כלל להיעזר במתדלק בעת מילוי הדלק, פעולת בדיקת לחץ האוויר מחייבת פעולה עצמאית ורבים מהאוחזים ובעיקר האוחזות בהגה לא ממש יודעים איך לעשות זאת ובעיקר אין להם מושג כמה אוויר צריך למלא בכל אחד מהצמיגים.
אמנם במרבית כלי הרכב ניתן למצוא על קורת הדלתות מדבקה בה מצוינים לחצי האוויר אך רבים מתקשים להבין באיזו אמת מדידה בדיוק מדובר(?bar,psi) לא משוכנעים (מבין מספר אופציות) איזה סוג ורוחב צמיג מורכב על הרכב ולא יודעים האם עליהם לנפח לפי הלחץ המומלץ לעומס מלא או חלקי.
וכאן בדיוק נכנסת לתמונה חברת ניסאן שפיתחה לאחרונה את מערכת "Easy fill tire alert" שמפשטת את כל נושא מילוי האוויר בצמיגים. המערכת, שתגיע בשלב ראשון כסטנדרט בכל הגרסאות של הניסאן Altima ובהמשך תגיע לכל דגמי החברה, מבוססת על מערכת הניטור האלקטרונית המוכרת אך מצוידת במנגנון ההופך את כל תהליך המילוי לקל במיוחד.
המערכת, שכל העת מנטרת את לחץ האוויר בצמיגים, יודעת להבחין בין חוסר או עודף אוויר קל למקרה בו באחד או יותר מהצמיגים לחץ האוויר חורג באופן משמעותי מהמומלץ. במקרה כזה המערכת עושה שימוש בהתרעה ויזואלית וקולית ברורה המדווחת לנהג שעליו למלא אוויר תוך ציון הצמיג הספציפי בו חסר אוויר.
אך המערכת לא מסתפקת בהתרעה ולמעשה עוזרת לאוחז בהגה לנפח אוויר במידה הנכונה בקלי קלות מבלי צורך לזכור או לגשש אחר לחץ האוויר הנכון בטבלאות ולכייל את משאבת הניפוח.
כל שעל הנהג לעשות הוא להצמיד את פיית המשאבה לשסתום מילוי האוויר בגלגל. אם הפעולה בוצעה כראוי המערכת תפעיל את מאותתי הרכב כדי לסמן שתהליך מילוי האוויר מתבצע כסדרו.
כאשר לחץ האוויר בצמיג מגיע למידה הנכונה המערכת מפעילה את צופר המכונית כדי לסמן להפסיק למלא אוויר בגלגל, אם במקרה מילאתם בצמיג בו יש יותר מדי אוויר המערכת תשתמש שוב בצופר המכונית כדי להשמיע 3 צפצופים קצרים כדי לסמן שיש להפחית את כמות האוויר בצמיג.
"המערכת החדשה של ניסאן היא מסוג המערכות שאתה לא מבין איך לא חשבו על זה קודם", ציין מנהל המכירות של החברה בארצות הברית, "לקחנו מערכת ניטור קיימת והפכנו אותה לפשוטה וברורה לתפעול בעבור כל מי שאוחז בהגה".
עד שמערכות מסוג זה יהפכו לסטנדרט בכל כלי הרכב אנחנו כאן ב-mako רכב ממליצים לכן לברר את לחץ האוויר המומלץ לצמיגי מכוניתכם, לא להתעצל ולהקפיד למען ביטחונכם, אחת לכמה שבועות, לבדוק את לחץ האוויר בכל הצמיגים.
צופר המכונית מופעל כשלחץ האוויר מגיע למידה הנכונה