ה--S קלאס החדשה שתושק בקיץ הבא תכלול מספר שיא של מערכות בטיחות חדשניות על אף שעל ליבו של הלקוח מהאלפיון העליון מתחרות בימים אלה לא מעט מכוניות פאר, נראה כי ספינת הדגל של מרצדס, ה-S קלאס, היא עדיין מכונית הפאר המפורסמת בעולם. רבים טוענים שהשליטה המוחלטת של מרצדס בסגמנט אינה מוצדקת ונובעת בעיקר משמרנות הלקוחות שמעדיפים את המראה המיושב של ה-S קלאס.
בכל מקרה, למרות התדמית השמרנית בכל הקשור להטמעת טכנולוגיה חדשה, ה-S קלאס מאז ומתמיד נחשבה לפורצת דרך ולצד שלל מערכות ואבזור נוחות שהופיעו לראשונה במכונית היוקרה של מרצדס ניתן גם לציין מערכות בטיחות כמו מרכב עם אזורים קורסים למניעת פגיעה בנוסעים שהופיע לראשונה ב-S קלאס כבר בשנת 1959, מערכת ABS שהופיעה בדגם משנת 1972 ומערכת ראיית לילה מתקדמת שהושקה ב-S קלאס מ-2005.
זרקור להתרעה מפני הולכי רגל וחיות על הכביש - מערכת המשלבת בין חיישני אינפרא אדום, מערכת ראיית הלילה והפנסים הקדמיים שמזהה הולכי רגל ובעלי חיים במיקום מסוכן במרחק של עד 160 מטרים בקדמת הרכב. לאחר שהמערכת מזהה אוביקט חשוד היא מחליפה את תצוגת מד המהירות בתצוגת מסך מצלמת הלילה. על המסך, האוחז בהגה יוכל לראות בבירור, באמצעות הדגשה בצבע, את הולכי רגל או בעלי החיים שהתגלו בכביש. במקביל מערכת תאורה שולחת הבהוב של זרקור מדויק לעבר האוביקט שזוהה כדי למשוך את תשומת ליבו של הנהג למקור הסכנה כמו גם להתריע מבעוד מועד בפני הולך הרגל על הרכב המתקרב.
המכ"מ של מערכת הבלימה האוטומטית יכול גם לזהות תנועה המגיעה מהצדדיםחניה אוטומטית מלאה - אמנם מערכות חניה אוטומטיות קיימות ברכבי פאר כבר מספר שנים ולאחרונה חזינו גם בזליגה של הטכנולוגיה הזו למכוניות עממיות יחסית, אך בעוד שהמערכות שקיימות היום מחייבות התערבות של הנהג בדוושת הבלם מערכת החניה האוטומטית ב-S קלאס החדשה תחנה באופן אוטומטי לחלוטין, במקביל או בניצב, ללא התערבות הנהג.
בקרה אקטיבית לסטייה מנתיב וזיהוי מכוניות בשטח המת - הגרסה החדשה והמשופרת של מערכת הבקרה לסטייה מנתיב לא רק מתריעה על מעבר נתיבים או מכונית בשטח המת באופן ויזואלי ווקאלי אלא גם מסוגלת להרעיד את ההגה כדי למשוך את תשומת לב הנהג ואף להתערב באופן אקטיבי כאשר המערכת מזהה סכנת התנגשות על ידי מערכת בקרת היציבות הבולמת את הרכב בצד אחד וגורמת לו למעשה לחזור לנתיב ולמנוע התנגשות.
מערכת בלימה אוטומטית מתקדמת - מדובר בשדרוג משמעותי למערכות הבלימה האוטומטית "סיטי סייפטי". הדור החדש של המערכת יוצג לראשונה ב-S קלאס החדשה. המערכת תהיה פעילה עד למהירות של 72 קמ"ש (לעומת מקסימום 50 במערכות המתקדמות ביותר הקיימות היום), תוכל לזהות (בדומה לדור החדש של המערכת של וולוו) עצמים קטנים כמו הולכי רגל מתפרצים לכביש ותוכל, לראשונה במערכות מסוג זה ובעזרת ניתוח מהיר של הנתונים המתקבלים מהמצלמה ההיקפית והמכ"מ, לזהות גם תאונה אפשרית עם תנועה חוצה מהצד בצמתים.
לאחר שהמערכת מזהה את אחד מהמצבים המסוכנים היא מנחה באמצעות אזהרות חזותיות וקוליות את הנהג באשר לצורך בבלימת חירום. אם הנהג מגיב אך הלחיצה על דוושת הבלם מהוססת מדי המערכת מתערבת באופן אוטומטי על ידי הגברת הבלימה לעוצמה האפקטיבית. במידה והנהג לא מגיב כלל להתרעות, המערכת גם מסוגלת להפעיל את הבלמים באופן אוטונומי לחלוטין. במצב זה המערכת אמנם פועלת עד למהירות של 72 קמ"ש אך במרצדס מדווחים שהיכולת האוטונומית שלה למנוע תאונה לחלוטין מוגבלת עד למהירות של 50 קמ"ש.
בקרת שיוט אקטיבית המסוגלת להאיץ לבלום ואף לכוון את ההגה בהתאם לנתיב לגמרי בעצמהמערכת בקרת שיוט אקטיבית ששולטת גם בהיגוי - הדבר הקרוב ביותר למכונית ללא נהג שצפוי להגיע בעתיד הקרוב ליצור סדרתי. הדור החדש של מערכת בקרת השיוט האדפטיבית של מרצדס יודע לא רק לשמור מרחק, להאיץ ולהאט בהתאם למהירות התנועה, אלא גם בעת נסיעה באוטוסטראדות ובעזרת מערכת ההגה החשמלי, המצלמות ההיקפיות, הרדאר המשוכלל ומערכת בקרת הסטייה מנתיב יכול לעקוב אחר הסימונים בכביש ולמעשה לשמור על נתיב הנסיעה במהירות של עד 200 קמ"ש מבלי שהנהג יאחוז בהגה.