השאיפה לייצר כלי מוטורי בעל יכולת לנוע על הקרקע וגם לעופף בשמיים נמצאת איתנו כבר יותר מחצי מאה אבל, לפחות עד לאחרונה, היא הייתה קיימת רק בעולם הפנטזיה או בסרטי אקשן על מסך הכסף.
גם היום בעשור השני של המילניום השלישי למעשה קיים בשוק רק כלי אחד בייצור סדיר, הטרפוג'יה, שמציע למי שמוכן להשקיע רבע מיליון דולר לפני מסים לשלב בין תנועה יבשתית לאווירית. יתרה מזאת, על אף שיש לטרפוג'יה רישוי לכביש הציבורי אחרי שהרכב עמד בכל תקנות הבטיחות העדכניות לכלי רכב, למעשה הוא נראה כמו מטוס קל עם כנפיים מתקפלות ולא כמו מכונית ההופכת למטוס ועדיין יש גם צורך במסלול המראה ארוך כדי להתנתק או לחזור לקרקע, דבר שמגביל מאוד את חופש התנועה.
עוד ב-mako רכב
צ'יטי צ'יטי בנג בנג למכירה
הדור הבא של המכונית-מטוס עושה דרכו אל השמיים
הדלוריאן מבחזרה לעתיד סוף סוף מעופפת
שלל הקשיים בדרך להגשמת חלום הכלי היבשתי-אווירי הביא כמה מפתחים אמריקאים לחשוב על רעיון לשלב בין שני כלים מוטוריים פשוטים ויעילים - באגי דיונות וטרקטורון מעופף.
בניגוד לשמו, לטרקטורון מעופף רגיל אין שום קשר לטרקטורון היבשתי המוכר לכם ולמעשה מדובר בסוג של שלדת צינורות שבחלק האחורי שלה מותקן מנוע עם רוטור גדול ולחלק העליון שלה קשור מצנח רחיפה גדול ולנוכח כך יכולת התנועה היבשתית שלו מוגבלת למטרים בודדים הנדרשים להמראה ולנחיתה.
גם רכבי באגי חולות עשויים משלדת צינורות וכוללים מנוע אחורי, אך בניגוד לטרקטורון המעופף הם מציעים מרווח גחון מכובד, מערכת היגוי ומתלים וחיבור של המנוע לגלגלים.
המבנה הדומה ופשטות המכלולים הביאו ללידתו של ה-Skyrunner המשלב, בלי יותר מדי פשרות, את הטוב משני העולמות.
במצב יבשתי מדובר ברכב שטח כיפי שבעזרת מנוע קל משקל - פורד אקו בוסט בנפח 1 ליטר המפיק 114 כ"ס, מסוגל להאיץ את הכלי בשבילים מהירים למהירות של מאה קמ"ש בתוך 4.3 שניות ועד למהירות מרבית של כ-190 קמ"ש, אבל לא רק - בעזרת מתלים בעלי מהלך ארוך ומשקל עצמי קל יש לSkyrunner יכולת מרשימה גם בדיונות חול וכמעט בכל סוג של קרקע לא מסולעת מדי.
במצב יבשתי מדובר ברכב שטח כיפי שבעזרת משקל קל מגיע למאה קמ"ש ב-4 שניותבכל מקרה, במידה שה- Skyrunner מגיע למקום שהוא לא מסוגל לחצות אותו כל מה שצריך לעשות הוא לאתר רצועת קרקע ישרה יחסית באורך של 90 מטרים, ללחוץ על הכפתור שמשחרר את המצנח המאוחסן בתיבה בחלק העליון של המרכב, לשלב את מערכת ההנעה למצב תעופה המעביר את הכוח מהגלגלים למדחף האחורי, להאיץ למהירות של כ-60 קמ"ש ופשוט להתרומם אל על.
במצב תעופה המהירות המרבית עומדת על 90 קמ"ש וניתן לטוס עם הכלי למרחק של עד כ-320 ק"מ.
מבחינה טכנית אפשר לטוס עם ה- Skyrunner אפילו בגובה של מטוסי סילון, בערך 9 קילומטרים מעל פני הקרקע, אך מבחינת רישוי הוא מוגבל לגובה של מקסימום 3 קילומטרים.
בכל מקרה, אין ספק שהכי מרגש לטוס איתו מטרים ספורים מעל פני הקרקע.
המפתחים טוענים שהשליטה בכלי פשוטה אפילו יותר מאשר בטרקטורון מעופף וכדי לקבל רישיון טיסה נדרשים רק 12 שיעורים עם מדריך מוסמך.
החברה שמייצרת את ה- Skyruner סברה בתחילה שעם תג המחיר העומד על כמעט חצי מיליון שקלים עיקר ההתעניינות תהיה מצד מיליונרים חובבי אדרנלין שיתלהבו מהכלי שנראה כאילו נלקח היישר מסט של אחד מסרטי ג'יימס בונד, אבל להפתעתם ה-Skyrunner עורר עניין רב גם בקרב חוואים עם חוות גדולות ומבודדות וטכנאי תשתיות שצריכים להגיע למקומות בעומק השטח שהתלהבו ממימדיו הצנועים של הכלי ומהיכולות הגבוהות שלו על פני הקרקע ומעליה.