בשנים האחרונות מערכות הרכב השונות הפכו למתוחכמת ומלאות שכלולים ואפשרויות. מצד אחד זה כמובן טוב ומאפשר לנו לבחור בין שלל מצבים ופונקציות כמו עוצמות שונות למערכת בקרת האקלים לכל נוסע, מצבי סאונד במערכת השמע, תצוגות שונות של מחשב הדרך וכמובן גם GPS, בקרת שיוט משוכללת ועוד.
הבעיה היא שכל המערכות הללו דורשת תפעול מסובך, מעבר בין תפריטים ובאופן כללי מסיחות את הדעת וגורמות לנו להסיט את עינינו מהדרך הרבה יותר מאשר בימים בהם את המזגן היו מפעילים עם כפתור מכני פשוט לויסות עוצמת האוורור ומערכת השמע כללה כמה כפתורים ברורים לבחירת התחנות ברדיו או הווליום.
מסך מגע כמו בסמארטפון
מתוך הצורך ליצר מנגנון שליטה שלא יגרום לנהג להסיט את עיניו מהדרך לעיתים קרובות אך משוכלל מספיק להפעלת שלל המערכות השונות שכבר קיימות היום בכלי הרכב המתקדמים ואלו שבקרוב יתווספו כשהחיבור לרשת האינטרנט יהפוך לסטנדרט בלא מעט מכוניות, קבוצת מפתחים מגרמניה שוקדת בימים אלה על פיתוחו של מסך מגע גדול שימוקם במרכז ההגה ויציע תפעול של כל מערכות הרכב.
המפתחים שוקדים על מציאת אופן התפעול המתאים ביותר לאנשים בהתחשב למה שהם הורגלו מהסמארפונים השונים והטאבלטים, בדומה לתפעול אייפון על ידי הזזת האצבעות על מסך המגע.
אמנם, כבר כיום כפתורים על גלגל ההגה מהווים פתרון חלקי שמצליח לאפשר פעולות פשוטות מבלי להסיט את המבט מהדרך בחלק מהמערכות אבל במידה ולא ממלאים את ההגה בעשרות כפתורים (שגם הם דורשים תשומת לב) השליטה על חלק גדול מהמערכות עדיין מחייבת התרכזות במסך השליטה שממוקם בדרך כלל בקונסולה המרכזית.
רונאלדו מתפשט בשביל ארמאני - ובשבילךהמפתחים אף מציינים שמבחינה טכנולוגית מסך המגע המשוכלל שלהם שימוקם, כאמור, במרכז ההגה, יוכל לא רק להפעיל את מערכות העזר השונות של הרכב אלא גם להחליף את ההגה עצמו ולשלוט על הפניית הגלגלים אך מציינים שבשלב זה אין כוונה לנסות לשנות סדרי עולם ואת הדרך בה אנשים נוהגים.
אנו מצד אחד בהחלט מברכים על מאמצי הפיתוח למציאת דרך פחות מסוכנת לתפעול מערכות הרכב אך מאידך, מתוך הכרות עם החיבור המגנטי שיש לאנשים למסכים מרצדים, לא בטוחים שעוד מסך מול העיניים הוא הפתרון הנכון.