הוכיח את עצמו בצבא ארצות הברית
126 שנים עברו מאז שדנלופ חשפה את הצמיג המנופח באוויר הראשון בעולם, ולמרות שמסביב התחוללו מהפכות טכנולוגיות עצומות כמעט בכל תחום, בכל הנוגע לקשר עם הקרקע עדיין כל כלי הרכב המודרניים עושים שימוש בצמיגים עם טכנולוגיה דומה שהומצאה לפני יותר ממאה.
לפני כמה שנים יצרנית הצמיגים מישלין קראה לראשונה תיגר והציגה צמיג מהפכני ללא אוויר, אבל למרות היתרונות הרבים הגלומים בו ובראשם היעדר פנצ'רים, יצרני הרכב לא מיהרו לאמץ את הטכנולוגיה וזאת לא עשתה את דרכה לרכבים בייצור סדרתי.
לפני כשנה פולריס הייתה הראשונה להרים את הכפפה והשיקה גרסה צבאית של טרקטורון שבין יתר ההתאמות המיוחדות שלו לשדה הקרב צויד גם בצמיגים ייחודיים ללא אוויר מתוצרת חברת Resilient Technologies מוויסקונסין.
הצמיג ללא אוויר גמיש מאוד אך בה בעת גם בעל כושר העמסה גבוה יותר
התגובות שהתקבלו מהצבא על הצמיגים, שבמקום דופן גומי אטומה ומלאה באוויר עשו שימוש בפלסטיק בעל תכונות מתקדמות בצורת כוורת חלולה, היו חיוביות ביותר ולאחר שהצמיגים המהפכניים הוכיחו את אמינותם באימונים וגם בשדה הקרב והעניקו יתרון מבצעי גדול עבור הכוחות האמריקאים, תוך הפגנת יכולת להמשיך לנסוע ללא בעיה לאחר שספגו פגיעות ירי מקליעי 50 מ"מ ולאחר מעבר על מחסום דוקרנים, בפולריס החליטו להשיק גם בשוק האזרחי טרקטורון עם צמיגים ללא אוויר.
מדובר בטרקטורון עבודה מדגם ספורטסמן VW850 המבוסס על הספורטסמן הרגיל. מלבד הצמיגים המהפכניים הגרסה החדשה מציגה שינויים נוספים כמו בסיס גלגלים שגדל ב-10.2 ס"מ ל-144.8 ס"מ ואורך כללי שצמח ב-30.9 ס"מ ל-242.3 .
השילוב בין המידות הנדיבות והצמיגים המיוחדים המסוגלים לעמוד בעומסים גדולים, אפשרו לפולריס לצייד את הדגם בסרבלים רחבים יותר ובעלי כושר נשיאה גדול יותר שעומד על 385.5 ק"ג, 124.5 ק"ג יותר מהדגם הרגיל.
ככלי שלא מיועד לשעשועים קצרים אלא בעיקר לעבודה קשה בשטח, גרסה זו מצוידת גם במיכל דלק נוסף המכפיל את נפח הבנזין ל-44.5 ליטר, בכננת חשמלית המסוגלת לגרור טון וחצי ובמערכת קירור מוגדלת.
הספורטסמן החדש נמכר בארה"ב ב-15 אלף דולר, כ-50 אחוז יותר ממחירו של הספורטסמן 850XP המוכר גם במחוזותינו ועולה בארץ 72 אלף שקלים.
מ-ד.ל.ב, יבואנית פולריס בישראל, נמסר כי בחברה ישקלו בעתיד את הבאת הדגם המצויד בצמיגים המהפכניים, במיוחד לנוכח העלאת המיסוי על טרקטורוני ה-SBS במסגרת מס היוקרה שמגדילה כעת את האטרקטיביות של טרקטורוני האוכף שעדיין נהנים ממיסוי מופחת.
>> עוד פיתוח מעניין: הצמיג שמתנפח בעצמו
בקרוב גם בישראל?