בדיוק כמו כל ביג בלוק אימתני - רק בקטן מאוד אנחנו מצטערים, אנחנו מודעים לכך שזה מנוגד לחלוטין לכל מה שנחשב במילניום השלישי כ"פוליטקלי קורקט", מבינים שיש צורך דחוף לחסוך בבזבוז אנרגיה לנוכח מאגרי הדלק המדלדלים בעולם ובעיקר מכירים בחובה להפחית כבר עכשיו את פליטות המזהמים שמסכנות את כולנו, אך עם כל הכבוד למנועים יעילים מודרניים המצליחים להוציא מ-4, 3 ואפילו 2 צילינדרים הספקים ראויים, עדיין לטעמנו אין כמו אותו גרגור בשרני האופייני למנועי וי 8 בריאים כדי להרחיב את אופקיו של חובב הרכב – בין אם מדובר ביחידה הנמצאת בבהמת שריריים אמריקאית, בהיי-טקסטית כוחנית מגרמניה או בבריטית אצילית ופרועה.
מי שעוד לא נהג על מכונית עם מנוע וי 8 כנראה לעולם לא יבין זאת אבל יש משהו במנועים האלה שעובד על כל החושים -מהסאונד שלהם, דרך הרעד הקל שמאפיין את פעולתם ועד לגמישות הפעולה האמיתית שלהם בכמעט כל מצב.
רגע לפני שארגוני הירוקים צולבים ומעלים אותנו על המוקד הרשו לנו להציג את מנוע הוי 8 שלא יכעיס אפילו מחבקי עצים אדוקים, טבעונים וחובבי Raw Food .
לכאורה מדובר בוי 8 סטנדרטי לכל דבר עם 8 בוכנות -4 בכל צד עם זווית של 45 מעלות לכל כיוון, 2 גלי זיזים עליונים, הזרקת דלק אלקטרונית, חיישני מצערת אלקטרוניים, ניהול מנוע ממוחשב וכל מה שניתן למצוא במנועי וי 8 מודרניים בנפח של 4,000, 5,000 ואף 7,200 סמ"ק.
אלא שבמקרה זה הנפח הכולל עומד על 48 סמ"ק פחות מהפח של המנוע בקטנוע הכי בסיסי עם צילינדר בודד וקטן פי 100 מגודלו של מנוע וי 8 ממוצע.
מנוע הוי 8 שלא יעצבן גם את מחבקי העציםאת המנוע המאוד מיוחד הזה שגודל חלל הבעירה של כל בוכנה שלו עומד על בסך הכל 6 סמ"ק בנה חובב מנועים עם הרבה זמן פנוי בסדנה הביתית שלו ולמרות שבגדלים המזעריים הללו יש צורך בדיוק ברמה מאוד גבוהה, כל עבודות החריטה על הבלוק, הבוכנות וגל הארכובה נעשו באופן ידני בעזרת מחרטה בת 95 שנה ללא שום עזרה של עיבוד שביבי ב-CNC וחריטות לייזר – מדהים