פרארי תעזור לכם ללמוד לנהוג במילניום השלישי נראה שהכל נמדד בשורת התוצאה והדרך לשם הופכת להרבה פחות חשובה. מבלי להיכנס לדיון פילוסופי מעמיק בסוציולוגיה חברתית, נציין שגם כלי הרכב הפכו לחלק מהתופעה ונתוני כוחות סוס, משך התאוצה ל-100 קמ"ש, המהירות סופית ואפילו זמני הקפה בנורבורגרינג הפכו להיות אמות המידה המרכזיות לטיבה של מכונית ספורט זו או אחרת ופרמטרים אמורפיים יותר כמו חוויית הנהיגה והתחושות שהרכב משדר הפכו למשניים.
שינוי המגמה הזה והחשיפה הגדולה של חובבי הנהיגה לקונסולות משחקים עם סימולטורים מאוד ריאליסטיים של נהיגה הביאו יצרני רכב שונים להוסיף לרכבי הספורט שלהם מערכת טלמטריה האוספת נתונים ומאפשרת לנתח בצורה מוחלטת את נתוני הנהיגה שלכם במסלול המרוצים כולל זמני הקפה, נקודות בלימה והאצה, מיקום על המסלול, זווית הפניית ההגה וכוחות G מרביים.
המערכת החדשה בקורבט
המערכת, שמגיעה במקור מעולם מרוצי הפורמולה 1, נוצרה כדי לאפשר לנהגים בספרות הכי גבוהות לעקוב אחרי ביצועיהם ולתקן טעויות שיאפשרו לקזז כמה אלפיות שניה, מצאה את דרכה לרכבים דוגמת ניסאן GTR, דגמי פורשה שונים, שברולט קורבט החדשה ואפילו רנו קליאו RS.
ולהוציא את המיטב מהמכוניות הקיצוניות שלהכעת גם פרארי, אולי היצרנית המזוהה ביותר עם סבב מרוצי הפורמולה 1 ומי שמתגאה בטכנולוגיה הזולגת ממכוניות המרוץ לדגמי הכביש שלה, החליטה להתקין מערכת טלמטריה מתקדמת במיוחד ב-
F12 ברלינטה, 458 ספשיילה וכמובן ב-לה פרארי החדשה.
לדברי היצרן, המערכת מאפשרת ניתוח נתונים ברמה הגבוהה ביותר, ממש כמו שעושים נהגי הפורמולה 1 של החברה – פרננדו אלונסו וקימי רייקונן. הנתונים מוצגים על מסך דיגיטלי בחלקו הימני של לוח השעונים וניתנים גם להורדה למחשב או לטאבלט. בנוסף המערכת מאפשרת להשוות את זמני ההקפה והנתונים השונים שנאספו במסלול המרוצים או קטע כביש מסוים בין נהגים שונים שהחליטו להעלות את הנתונים לרשת וכאופציה ניתן גם להוסיף שתי מצלמות וידאו המתעדות את הנהג ואת קטע הדרך שלפניו ומתאמות בין קטעי הוידאו ליתר הנתונים של המערכת.
לדברי פרארי, מערכת הטלמטריה תאפשר לשפר באופן ניכר את ביצועי הנהיגה של לקוחותיה על ידי הניתוח המדויק שהיא מציעה, אבל בינינו נראה שהיא בעיקר תשמש את הלקוחות להשוויץ בתוצאות במפגשי החבר'ה.