רוב רוכשי המכוניות בישראל מסתפקים במנוע בנפח 1600 סמ"ק, באירופה אפילו נרשמת בשנים האחרונות מגמה של הצטמצמות לנפחים צנועים יותר ובאמריקה כמו באמריקה הכל גדול יותר ונפחים שבין 3000 ל-4000 סמ"ק הם די סטנדרטיים.
אבל גם ביחס לממדי ה"סופר סייז" מארץ הדוד סם המנוע של חברת ורצילה-סאלזר (Wärtsilä-Sulzer) הוא באמת עצום.
מדובר במנוע הדומה בצורתו ובאופן תפעלו לכל מנוע מכונית סטנדרטי וכולל גלגל תנופה, גל ארכובה, בוכנות, גל זיזים ועוד, רק שהמימדים שלו מתנשאים לגובה של בניין בן ארבע קומות.
המנוע המצויד ב-14 צילינדרים משתמש בטכנולוגית דיזל מודרנית של מסילה משותפת ומגדש טורבו ומפיק 109 אלף כוחות סוס שזה מקביל לקצת יותר מ-1000 מנועים של מאזדה 3 הפועלים ביחד.
הדמיון המדהים לצורתו של מנוע רגיל יוצר תחושה שהאנשים והמשאיות האמיתיים הנראים בתמונות הם דמויות מיניאטוריות שנלקחו מאתר כמו "מיני ישראל".
נראה בדיוק כמו כל מנוע רק בענק | צילום: האתר הרשמיהמנוע העצום הזה ישמש להזזת אוניה שבנייתה הושלמה לא מזמן ותפליג בקו סין-ארצות הברית כדי לספק את הצורך הבלתי נגמר של אזרחי החברה הצרכנית בעולם בעוד ועוד מוצרים זולים מתוצרת סין. האונייה באורך של כ-400 (!) מטרים יכולה לשאת לא פחות מ-11 אלף מכולות.
האנשים נראים כמו בובות מיניאטוריות | צילום: האתר הרשמיכדי להזיז את המסה האדירה הזו המנוע שואב לא פחות מחצי ליטר של סולר בכל פעימה שלו. זה אמנם נשמע ממש לא הרבה אבל יש לציין שעל אף שהוא עובד בסל"ד נמוך יחסית בכל דקה הוא עושה 102 סיבובים מה שאומר כ-43 ליטרים בדקה, יותר מ-2600 ליטרים בשעה, לא פחות מ-62 אלף ליטרים בכל יממה או כמעט 500 אלף ליטרים לכל נסיעה בין בייג'ינג ללוס אנג'לס, ואנחנו מוטרדים מהנזק הסביבתי שאנו עושים לסביבה עם הרכב המשפחתי הצנוע שלנו.
חשבו על כך בפעם הבא שאתם קונים ללא הכרה עוד ועוד מוצרים שאתם ממש לא כל כך צריכים.
צילום:
האתר הרשמי