עבור מרבית האנשים החשיבות של הצליל שמשמיע המנוע ובוקע מהאגזוז היא משנית מאוד ונראה כי הרוב הגדול היו מעדיפים, אם ניתן היה, לבטל את הטרטור הזה בכלל.
עם זאת, בעבור אלה שרואים בכלי הרכב שלהם יותר מאמצעי לשינוע ממקום למקום או מקסימום סמל סטטוס, הסאונד של המנוע הוא דבר בעל חשיבות לא מבוטלת שבמקרים רבים יש לו אחריות לא מבוטלת להשלמת החוויה הכוללת שבנהיגה.
כלי הנשיפה שאחראי על חלק לא מבוטל מהסאונד של המנוע | צילום: נעם וינדיש להניח שאם אתם נוהגים במשפחומטית ממוצא יפני או קוריאני אין לכם שום מושג על מה אנחנו מדברים, אך אם שמעתם פעם את נהמת הסוסים של פרארי, את הגרגור החתולי של גרסאות הביצועים של יגואר או אפילו את יבבת הטורבו של איזו פסיכו-טורבו יפנית אתם בוודאי מבינים למה אנו מתכוונים.
אמנם החוכמולוגים בוודאי יספרו לכם שבעזרת כמה אלפי שקלים, אגזוז זרימה חופשית עצבני ופילטר פתוח ניתן לגרום לכמעט כל גרוטאה ליבב כמו לביאה עצבנית על סטרואידים, אבל כשאין לסאונד הבוקע תוכן ממשי בפועל מדובר, לפחות לטעמנו, בלא יותר מזיוף סר טעם כמו שעון רולקס ב-10 דולר מצ'יינה טאון.
עוד ב-mako רכב
צפו: כך המכונית המעפנה תשמע כמו פרארי
צפו: כך תצטיידו בצליל מנוע של למבורגיני
מכוניות אודי ישמעו כמו חלליות
כמה רגעים לפני שאחת מתכונות האופי הכי בולטות של רכבי הספורט תעלם מהעולם עם המעבר ליחידות הנעה חשמליות שקטות שיפיקו במקרה הטוב צלילי מנוע מסונתזים, כמהPetrol Heads שמאמינים באולד סקול החליטו שחייבים לעשות מעשה, לתעד ולשמר את צלילי ההנעה מלאי האופי של כמה מכוניות אקזוטיות עדכניות כמו גם כמה מכוניות קלאסיות בלתי נשכחות ולחבר את הכל יחד לכדי יצירה שבוודאי תרגש כל חובב רכב אמיתי.
למבורגיני אבנטדור רודסטר | צילום: אוטואם אתם מאלה שסבורים שמכונית היא הרבה יותר מסתם חיבור של כמה חתיכות מתכת וגלגלים ואם שמות פרארי, למבורגיני, מקלארן, מרצדס, פורשה, רדיקל, בנטלי, קוניגסאג, יגואר, קורבט, מוסטנג, אסטון מרטין ואחרים עושים לכם את זה, פנו 4 וחצי דקות מזמנכם, הגבירו רמקולים, הגדילו למסך מלא והתענגו על הקונצ'רטו המתוזמן של מנועי 4, 6, 8, 10 ו-12 צילינדרים, בשורה, בתצורת V ובוקסטר והקשיבו לגרגור הקרבורטורים, מזרקי הדלק והמגדשים.