ולחשוב שעד לא מזמן הסתדרנו מצוין עם 4 הילוכים בעבר הלא רחוק, מרוץ החימוש בין יצרניות הרכב הגרמניות היה על מספר הסוסים תחת מכסה המנוע. כיום כשנתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים חשובים הרבה יותר, נראה שהתחרות עברה להיות נתוני פליטות המזהמים וכתוצאה ישירה מכך על מספר ההילוכים המצויים בגיר.
כיום כמעט כל הדגמים בהיצע של ב.מ.וו מצוידים בשמונה יחסים בתיבות ההילוכים האוטומטית וגם אצל אודי לא תמצאו פחות משבעה יחסים וכעת מסתבר שלמרצדס חשוב לבלוט גם בתחום זה.
ליצרנית משטוטגרט יש אומנם בהיצע לא פחות משלושה סוגים של תיבות הילוכים אוטומטית; DCT כפולת מצמד עם שבעה יחסים המצויה ב-A קלאס וב-CLA, MCT "ספיד שיפט" אוטומטית עם מצמד רב דסקיות במקום ממיר מומנט המשרת בחלק מדגמי AMG וכמובן תיבת ה-7G האוטומטית קונבנציונאלית המוכרת, עם שבעה יחסים המגיעה כסטנדרט ברוב דגמי החברה.
הרבה גלגלי שיניים ומעברי שמן
אמנם ה-7G שהוצגה לפני עשור והייתה הראשונה בעולם עם שבעה הילוכים, היא תיבה מצוינת גם אל מול המתחרות כיום, אולם מרצדס שמתיימרת להיות המובילה בטכנולוגיה לא יכולה להרשות לעצמה להישאר מאחור (גם אם הדבר בה לידי ביטוי רק בדף הנתונים) ומציגה כעת את ה-9G שכשמה כן היא מציעה לא פחות מתשעה יחסי העברה בתיבת ההילוכים האוטומטית.
למרות שענקיות הרכב האמריקאיות, פורד וג'נרל מוטורס, הכריזו לא מכבר על שיתוף פעולה לייצור תיבות הילוכים עם תשעה ועשרה יחסים, וגם לנד –רובר חשפה תיבת תשעה הילוכים של ZF הגרמנית שתשודך לאיווק החל משנה הבאה, מרצדס תהיה הראשונה לשווק גיר עם תשעה יחסים במכונית ביצור סדרתי ה-E350 בלו-טק (דיזל).
תיבת ההילוכים החדשה משפרת את צריכת הדלק, וב-E350 עם מנוע V6 טורבו דיזל 252 כ"ס צריכת הדלק הרשמית יורדת מ-16.6 ק"מ לליטר בגרסה הקודמת עם תיבת 7G ל-18.8 בשידוך לתיבת ההילוכים החדשה ופליטת המזהמים ניצבת על 138 גרם CO2 לק"מ לעומת 157 בדגם הקודם.
תיבת ההילוכים החדשה מפחיתה גם את רמת הדציבלים וכך למשל בנהיגת שיוט, ב-120 קמ"ש בהילוך תשיעי נח המנוע על 1,350 סל"ד בלבד.
התיבה החדשה תשפר מאוד את נתוני צריכת הדלק
ה-E350 בלו-טק עם תיבת 9G תשווק באירופה החל מספטמבר, אך בעתיד הלא רחוק תיבת ההילוכים החדשה צפויה להיות מוצעת כסטנדרט ברוב דגמי החברה.