מבחן ריסוק בסגנון קלאסי פעם, לפני הפיכתם של מבחני הריסוק לפומביים ועוד בטרם כולם למדו לדקלם בעל פה כמה כריות אוויר וכוכבי ריסוק של NCAP יש לכל רכב בשוק, הרוב המוחלט של המכוניות שנמכרו ברחבי העולם הציגו סטנדרטים בטיחותיים מחפירים שלא היו מזכים אותן היום אפילו בכוכב בטיחות אחד.
מכיוון שנושא הבטיחות לא היווה מרכיב משמעותי במיוחד בשיקולי הרכישה של מרבית האנשים, הרוב המוחלט של יצרניות הרכב פשוט לא השקיעו בתחום הזה יותר מדי משאבים. עם זאת, הרבה זמן לפני שבכלל מישהו חלם על היורו NCAP הייתה יצרנית רכב אחת שהשקיעה את מרב מאמציה בתחום הבטיחות וליצרנית הזו קראו וולוו.
בין היתר החברה השוודית חתומה על המצאות שנראו לראשונה במכוניות וולוו כמו זכוכית רבודה ובטיחותית, חגורת בטיחות עם 3 נקודות עיגון, אזורי קריסה, מוט הגה מתקפל במקרה תאונה, מושב בטיחות לילד, כריות אוויר צידיות ובשנים האחרונות גם מערכת בלימה אוטומטית במקרה סכנה, כרית אוויר להולכי רגל ועוד ועוד.
בדורות הקודמים של מכוניות המותג המפרט המתקדם הזה הגיע עטוף במראה רבוע ותכליתי שישדר מוצקות ומסיביות.
המלעיזים אהבו לכנות את רכבי וולוו "טנק" ולגלגו על העיצוב חסר המעוף תוך שהם מציינים שבמבחני הריסוק הוכח מעל לכל ספק שאין שום צורך ממשי לבנות בצורה זו כדי לספק הגנה טובה לנוסעים.
יכול להיות שהם צודקים, בתיאוריה, אבל במציאות, אם היינו נדרשים להיות ברכב שמתנגש בעצם אחר בעוצמה, אנחנו לפחות היינו מעדיפים לעשות זאת על סיפונה של וולוו מסיבית ופרימיטיבית מאשר במכונית סופר מיני קטנה דנדשה שזכתה בציון בטיחות טוב במבחני NCAP.
אבל בעוד אנחנו מסתמכים על השערות, העובדים במגרש גרוטאות אחד בהולנד החליטו לבדוק האם באמת השוודיות הותיקות מוצקות כמו שהן נראות ונידבו לצורך המשימה וולוו 850 בת קרוב ל-20 שנה.
בניגוד למבחנים הסטריליים של NCAP, בהם זווית ועוצמת הפגיעה מתוכננת ונשלטת על ידי מחשב שדוחף את המכונית באופן אוטומטי, כדי לבצע את הבדיקה החבר'ה מהמגרש ההולנדי החליטו ללכת על סגנון אולד סקול ופשוט להיכנס לרכב ולנסוע בפול גז לתוך מכוניות ועצמים שונים כשהמטרה היא להמשיך עם עוד ועוד מבחני ריסוק מגוונים עד שהם יצליחו "להרוג" סופית את הוולוו הישישה, מה שהתגלה כמשימה לא פשוטה בכלל, ואפילו די מייאשת, ובדרך לנסות להשבית באופן סופי את הוולוו הותיקה הוקרבו אל המזבח דייהטסו ("סבוניה") שרייד, ניסאן סאני, פיאט פנדה, פיג'ו, 106, 205 ועוד לפחות חצי תריסר ממכוניות שנפגעו בדרך זו או אחרת בזמן שהוולוו המשיכה לנסוע ולנסוע. – מדהים.
>> הכירו את הוולוו הישישה שעושה צחוק מפרארי
מסתבר שממש לא קל להשבית וולוו ישנה