אין ספק, חשיבותן של מערכות בטיחות מתקדמות ברכב גבוהה לאין שיעור מעוד מערכת מולטימדיה משוכללת, עור במושבים, חלון בגג וחישוקים מעוצבים, אבל למרות זאת מסתבר שמרבית האנשים לא אוהבים להתעסק ולדוש בנושא זה יותר מדי, אולי מתוך איזשהו פחד קמאי בשילוב מידה לא מבוטלת של אמונות קודמות.
וכך, למרות שאין עוררין על כך שמערכות בטיחות שוות ברגע האמת כל שקל שהן עולות, יותר קל לרוב האנשים לרשום צ'ק שמן על דברים שהתועלת שלהן יותר ברורה ובולטת לעין או נשמעת לאוזן כמו צבע מטאלי, פנסי קסנון או אגזוז עצבני.
עוד ב-mako רכב
המכונית של גוגל קורעת את העיר ללא נהג
מובלאיי מאתגרת את גוגל מציגה רכב שנוסע בעצמו
צפו: דריפטים ב-ב.מ.וו ללא נהג
בעולם בו אין לאנשים יותר מדי סבלנות להתעמק בהסברים מפורטים, ביונדאי הבינו שכדי להציג את מערך מערכות הבטיחות המרשים שמגיע בג'נסיס החדשה שהושקה לאחרונה עליהם לחשוב בדרך קצת יותר יצירתית ובהתאם לכך להפיק סרטון קצת יותר מעניין ומשכנע מעוד הדגמה של התחמקות מבלון מתנפח בצורת מכונית בתנאים סטריליים.
פעלול מטורף ומסוכן כדי למקד את תשומת הלב למערכות הבטיחותלצורך כך יונדאי הרחיקה עם צוות גדול ו-6 רכבי ג'נסיס חדשים לכביש במדבר מוהאבי השומם. המכוניות הסתדרו בשיירה והחלו לנוע. לאחר שכולן הגיעו למהירות של 80 קמ"ש הנהגים בכל המכוניות התבקשו להפעיל את מערכת בקרת השיוט האקטיבית ואת מערכת השמירה על הנתיב, שיחד עם מערכת בלימה אוטומטית מציעות את הדבר הקרוב ביותר לנהג אוטומטי שיש היום בשוק.
בשלב זה, בו למעשה המכוניות שומרות מרחק באופן אוטומטי אחת מהשניה ושומרות על נתיב הנסיעה בהתאם לסימונים על הכביש, מתחיל החלק המעניין בסרטון בו הנהגים/פעלולנים בשיירה עוזבים אחד אחרי השני את רכבם דרך חלון הגג הפנורמי ותוך כדי נסיעה במהירות של 80 קמ"ש קופצים לנגרר ענק של משאית סמי טריילר שרופד במזרונים ונוסע בנתיב הימני.
הנהג שהוביל את השיירה אמנם נשאר בעמדת הנהג ברכבו אך לאחר שקיבל אישור לכך שהנהגים מכל הרכבים שאחריו עזבו בבטחה את רכבם והגיעו למשאית ולמעשה הוא מוביל שיירה של רכבי רפאים הוא כיסה את עיניו ברצועת בד אטומה ואף עזב את ההגה ושילב את ידיו בצמוד לגוף.
השיירה המשיכה לנוע בצורה מסודרת תוך כדי שמירת נתיב ומרחק אופטימליים על הכביש בצורה אוטונומית לחלוטין.
ללא ספק מרשים מאוד, אבל ביונדאי החליטו לא להסתפק בכך ורצו להדגים שמערכות הבטיחות יכולות להתמודד גם עם מצבים לא צפויים כמו למשל בלימת חירום של הרכב הנוסע מלפנים שבמקרה זה התגלה כמשאית סמי טריילר כבדה - בערך הדבר האחרון שהייתם שמחים להתנגש בו עם רכב פרטי.
פישול ולו הקל ביותר של המערכות כאן יכול לגרום להתנגשות הג'נסיס שמובילה את השיירה הריקה, בה כזכור יושב נהג עם עיניים מכוסות, במשאית ואולי אפילו לתאונת שרשרת.
עם עצבים מברזל מוביל השיירה, נהג הפעלולים הוותיק באדי ג'ו, מסרב להתרגש ובטוח באמונה שלמה שהשומרים האלקטרוניים יגנו על חייו. רגע האמת מגיע. נהג המשאית בולם בחוזקה, מערכת החיישנים בג'נסיס המובילה מזהה את האטת המהירות הדרמטית של הרכב מלפנים ושולח פקודה להפעלת עוצמה מלאה של הבלמים. שבריר שניה אחר כך היונדאי השניה בשיירה מזהה את הבלימה של המכונית שלפניה ומפעילה אף את מערכת הבלמים וכך בזו אחר זו כל המכוניות, כזכור ללא נהג מאחורי ההגה, עוצרות בבטחה.
"כמו שנאמר "מוביל את השיירה בעיניים עצומות