לבד מהפגיעה שספגה תעשיית הרכב היפנית כתוצאה מאסון הטבע שפקד את המדינה במרץ השנה, לשלל הצרות בהן שרויה התעשייה החשובה ביפן נוספו החששות של לא מעט רוכשים מפני סכנה של המצאות של קרינה רדיואקטיבית במכוניות שיוצרו במפעלים של חלק מהיצרניות היפניות הגדולות, מפעלים הממוקמים בסמיכות יחסית לכור הגרעיני שנפגע בפוקושימה.
אמנם עד עכשיו, בסיכומו של שלב זה במשבר, לא לגמרי ברור מה היו היקפי הקרינה שדלפו מהכור והאם הם היוו סכנה של ממש לתושבי האזור אבל למרות שנראה כעת שהדליפה הייתה זניחה למדי ולא הותירה אחריה חותמת סביבתית קשה, הדבר האחרון שהיצרניות היפניות שספגו נזקים כבדים והפסד אדיר של ימי עבודה צריכות כעת הוא גל של היסטריית קרינה שיגרום ללקוחות לא לרכוש את המכוניות שלהן.
מכוניות שנפגעו באסון ביפן. האם קיימת סכנת זיהום רדיואקטיבי במכוניות מיפן?
לכן, לפני כשבועיים ניסאן החליטה להקדים תרופה למכה ופרסמה ברחבי הרשת סרטון בו נראים כמה עובדים (לא ממוגנים, אגב) העורכים בדיקה מקיפה מסביב לכמה כלי רכב מדגמים ספורטיביים של החברה. על פי הסרטון נראה שבמכוניות אין כלל קרינה ואפשר להיות רגועים לגמרי.
רגועים או לא, בסוף השבוע אמצעי תקשורת בדרום אמריקה דיווחו על קרינה רדיואקטיבית שנתגלתה במשלוח של מכוניות מיפן אשר הגיע לצ'ילה השבוע.
סוכני המכס המקומיים גילו, מבין 2500 המכוניות שהיו על האוניה שיצאה מנמליוקוהומה שביפן, 21 מכוניות בהן מדי הקרינה הצביעו על זיהום.
בעקבות הממצאים המדאיגים הוזמנו לנמל נציגים של הוועדה לאנרגיה אטומית בצ'ילה אשר בדקו את המכוניות וקבעו שאמנם יש במכונית זיהום אך רמת הקרינה נמוכה מאוד ואינה מסוגלת לגרום לנזק לבני אדם.
בכל מקרה עובדי הנמל המקומיים הביעו תרעומת והאשימו את היפנים בגרימת סיכון לתושבים ברחבי העולם.
מעניין יהיה לראות האם הרוכשים הפוטנציאלים יאמינו לטענות המומחים כי אין סכנה בקרינה או שיחל מחול שדים עולמי שעלול לגרום לתעשיית הרכב היפנית לבעיה של ממש.