עוזבת את אמריקה? משפחתית המנהלים של מאזדה, ה-6, ורכב הפנאי שטח הבינוני של סובארו, ה-B9 (שידוע בשם "טרייבקה" בארצות הברית) לא כבשו בסערה את לב הקונים וטבלאות המכירות בארץ הדוד סם, כעת, כך על פי מקורות יפנים , הם צפויים להפסיק להיות מיוצרים בארצות הברית ועתיד שיווקם באמריקה לוט בערפל.
הניסיון של סובארו לייצר לראשונה דגם שיפנה במיוחד לטעמו של הקהל האמריקאי הסתמן ככישלון מאז שהושק ב 2006 . משום מה ה B9 למרות תצורת SUV בגודל בינוני האהובה על הלקוח האמריקאי ותדמית טובה של המותג לא זכה לפופולריות בארצות הברית מהרגע בו הוצג ונמכר במספרים נמוכים במיוחד – המאז תחילת 2011 נמכרו שם 910 יחידות בלבד.
בנסיון לעורר התעניינות בדגם ובמותג, סובארו חידשה, ב2008 את המראה החיצוני של ה-B9, עם דגש על חזית המכונית שהיתה משונה למדי לפני מתיחת הפנים, אבל הדבר לא משך קונים, זאת למרות שדגמים אחרים מתוצרת החברה נמכרים היטב.
לפיכך החליטו בהנהלת סובארו להפסיק את פיתוח הדור הבא של ה-B9, דבר שלא מבשר טובות לגבי עתידו של הדגם. ניתן להניח שאם סובארו אכן תפסיק ליצר את ה-B9 לשוק האמריקאי יהא זה, ככל הנראה, סופו של הדגם גם בשאר העולם.
גם מתיחת הפנים ושינוי עיצוב הפרונט המשונה לא עזרה לשיפור נתוני המכירות | צילום: גלובסמאזדה 6, משפחתית- המנהלים הפופולרית ביותר כאן אצלנו בארץ הקודש, לא היתה פלופ שיווקי בארצות הברית כמו ה-B9, אבל גם היא נמכרה במספרים נמוכים בהרבה מהכמות לה ציפו קברניטי מאזדה.
למרות שה-6 היא מכונית נאה ומוצלחת למדי הקהל האמריקאי בחר להעדיף מגוון מכוניות דומות של מותגים אמריקאים כמו גם דגמים מקבלים של יצרנים יפנים גדולים יותר כמו הונדה וטויוטה.
בתחילת שיווק הדגם בארה"ב ב-2009 מאזדה העריכה שבכל שנה ימכרו 100,000 יחידות שיתגלגלו מפסי היצור במפעל מאזדה בפלאט רוק, מיזורי.
בפועל, ב- 2010 נמכרו קצת יותר מ45 אלף מכוניות ובעקבות כך עלתה ההשערה שמאזדה תפסיק ליצר את ה-6 במפעל זה.
החברה היפנית לא פרסמה באופן רשמי את תוכניותיה לעתיד הדגם, אבל ככל הנראה היא תעזוב את המפעל ותשאיר אותו לשימוש חברת האם פורד שמייצרת בו את המוסטנג, ויתכן, כך לפי שמועות, שמפעל מאזדה יעבור למקסיקו, שם עלויות כוח האדם נמוכות משמעותית מאלו בארצות הברית.
בניגוד לסובארו B9 גם אם מאזדה תפסיק ליצר את ה-6 בארצות הברית, אין זה אומר שהיא תפסיק להיות משווקת שם. מאזדה תוכל לייבא את הדגם ממדינות אחרות, כדי שגם האזרח האמריקאי יוכל להנות מהדגם הכה אהוב על מר ישראלי.
סובארו ומאזדה לא פרסמו בינתיים אף הודעה רשמית בענין יצור הדגמים הללו בארה"ב או שיווקם בצפון אמריקה.
למרות עיצוב ותכנון מוצלחים, לא הצליחה לעמוד בצפי המכירות