ישבן בולט, בדיוק כמו שאוהבים בשווקים המתפתחים השווקים המתפתחים - דרום אמריקה, הודו, סין ומזרח אירופה - הופכים להיות הגדולים והמשמעותיים בעולם ואם בעבר לא ממש ספרו את המדינות הללו ושלחו אליהן דגמים מיושנים נראה כי כעת מפנות יצרניות הרכב את מרב משאביהן כדי לייצר מכוניות שיתאימו בדיוק לקהל בשווקים הללו.
לאחר שקונצרן פולקסווגן הציג את הסקודה ראפיד והסיאט טולדו וקונצרן PSA את פיג'ו 301 וסיטרואן C-אליזה המיועדות כולן לשווקים מתפתחים, כעת גם מיצובישי חושפת את ה-G4.
לאחר שנים רבות של תרדמת, מיצובישי מראה סימני התאוששות בעת האחרונה עם דגמים חדשים כמו האאוטלנדר והמיראז' שכבר הגיעו לקווי הייצור וזוכים להצלחה יחסית וביחד עם הדור הבא של ההאנטר והסופר מיני החשמלית ה-CA-MiEV, שהוצגו לאחרונה בז'נבה, במיצובישי מקווים לחזור לדרך המלך.
ה-G4, שתמונות ופרטים ראשונים נחשפו בסוף השבוע לקראת הצגתה בתערוכת שנחאי תהיה זו שאמורה לתת למיצובישי יכולת לפריצה בשווקים המתפתחים. מיצובישי אמנם מגדירה בשלב זה את ה-G4 כרכב קונספט, אך נראה שמדובר בדגם בשל לייצור בקרוב, אולי אפילו עוד השנה.
לא מדובר בפסגה עיצובית
ה-G4 מבוססת על פלטפורמת הסופר מיני של מיצובישי, המיראז' החדשה, ומציגה חזית דומה למדי עם גריל גדול יותר ופגוש קדמי נפוח יותר המקנים לה מראה אגרסיבי יותר מהפרצוף "החמוד" של המיראז'. יחידות תאורה קדמיות, אחוריות וסבכה בגווני כחול מעניקים מראה מודרני וחדשני אך יש שיאמרו מצועצע מדי.
עם זאת, מיציבושי פרסמה כי יחידת הכוח המרכזית תהיה בעלת 3 צילנדרים בנפח 1.2 ליטר בטכנולוגיית תזמון השסתומים המתקדמת של מיצובישי MIVEC. הניסיון שצברה מיצובישי בשנים האחרונות בתחום התיבות האוטומטיות-רציפות (באאוטלנדר ובלנסר) הביא אותה להתקנת תיבת הילוכים כזאת גם ב-G4 שתאפשר, לטענת החברה, צריכת דלק מרשימה של מעל ל-20 ק"מ לליטר.
>> נוסטלגיה מקומית: מיצובישי לנסר, מלכת שנות ה-90
נראה שהקונספט יגיע לייצור סדרתי עוד השנה