בשנים האחרונות נראה שזמני הקפה במסלול הנורבורגרינג שבמערב גרמניה הפכו לאמת מידה באשר לטיבן של מכונית ספורט.
רבים לא יודעים זאת, אבל ניסאן הייתה הראשונה לשבור את מחסום השמונה דקות למכונית בייצור סדרתי במסלול המפורסם. זה קרה ב-1996 עם הסקייליין GTR33 V-Specמהדור הקודם אך לא הסתיים שם והיצרן העממי הצליח לרשום עם ממשיכתה של הסקייליין, ה-GT-R המכונה "גודזילה", זמן הקפה של 7 דקות ו-29 שניות, מהיר מה-911 טורבו ו-GT2 של פורשה למבוכת הגרמנים משטוטגרט.
אבל ניסאן גם לא הסתפקה בהישג הזה ומאז השקתה של ה- GT-R בתערוכת טוקיו ב-2007 היא שיפרה בכל שנה עוד ועוד את הדגם וקיצצה שניות יקרות מזמני ההקפה סביב הנורבורגרינג עד שפשוט גרמה ללא מעט יצרנים נחשבים של רכבי ספורט להכנע בקרב.
כעת, שש שנים אחרי ה-GT-R המקורית ואין סוף גרסאות, חטיבת הספורט של ניסאן מציגה את ה-GT-R Nismo החזקה ביותר בייצור סדרתי עד היום ומי שהצליחה לסיים הקפה סביב "הגיהנום הירוק" בזמן בלתי נתפס של 7:08 דקות שניות, דבר שהופך אותה, לטענת החברה, למכונית מייצור סדרתי-המוני המהירה ביותר להקיף את הנורבורגרינג עם זמן שני בטיבו ל-918 ספיידר– הסופר-היפר פורשה החדשה המצוידת ביחידת הנעה עם לא פחות מ-887 כ"ס שהקיפה את הרינג בספטמבר ב-6:57 דקות.
אחרי הג'וק וה-Z370 ניסמו, ה-GT-R היא המכונית השלישית של ניסאן הזוכה לגרסה הנושאת את שמה של חטיבת הספורט של היצרן.
הניסמו GT-R מצוידת במנוע V6 3.8 ליטר טווין טורבו המספק לא פחות מ-600 כ"ס הודות למגדש טורבו גדול יותר המגיע מגרסה של הדגם המתחרה במרוצי GT3 ומערכת תזמון הזרקת דלק משתנה לכל צילינדר.
בזכות תיבת ההילוכים כפולת המצמד הסופר מהירה של ניסאן והנעה כפולה קבועה מתוחכמת הניסמו צפויה, על פי מקורות יודעי דבר, לקצר את משך התאוצה ל-100 קמ"ש לכ-2.5 שניות סופר קצרות שיביישו את מיטב מכוניות העל המוכרות.
יכולת מדהימה להעביר את הכוח לאספלט
בכדי לתמוך בביצועים המשופרים גם כשהאספלט מסתלסל וכדי להשיג את זמן ההקפה המדהים עליו דיווחנו, ניסאן שידרגה את מערך המתלים שעבר הסבה מגרסת המרוץ לגרסת הכביש עם מוט מייצב אחורי גדול יותר, קפיצים קשיחים יותר, בולמי זעזועים אדפטיביים שפותחו במיוחד ל-GT-R על ידי בילשטיין וחישוקי 20' בעיצוב ייחודי עליהם הולבש גומי שפותח במיוחד על ידי דנלופ לניסמו במידות 225/40 מלפנים ו-285/35 מאחור.
השינויים הויזואליים כוללים פגוש קדמי ואחורי בעיצוב אחר וספוילר אחורי חדש שמייצר כוח הצמדה של 100 ק"ג במהירות 300 קמ"ש.
תא הנוסעים כולל מושבי ספורט מקרבון של ריקארו והגה בציפוי אלקנטרה.
ה-GT-R ניסמו תוצג בתערוכת טוקיו שתפתח את שעריה ביום שישי הקרוב ואף תגיע ארצה בהזמנה מיוחדת במהלך השנה הבאה, יחד עם דגמי 2014 של ה-GT-R "הרגילה" שעברה עדכון קל במתלים ובתא הנוסעים וקיבלה תאורת לד חדשה.
ביצועים במחוזות של רכבי היפר ספורט אקזוטיים