לאחר אינספור טיזרים שהופצו ברשת בשבועות האחרונים חושפת יגואר קונספט שנראה בשל לייצור לקרוסאובר הראשון בתולדותיה, ה-C-X17.
ה-C-X17 מתבסס על פלטפורמת אלומיניום מודולרית מתוחכמת בעלת גמישות גדולה שתאפשר בעתיד לשמש בסיס למגוון הדגמים של החברה. השימוש באלומיניום מאפשר, לטענת החברה, חסכון של כ-100 ק"ג לעומת פלטפורמה בתצורה דומה העשויה פלדה, דבר המיטיב עם אבני היסוד של יגואר - הביצועים והיכולת הדינמית יחד עם הצורך לעמוד בתקנים המחמירים בעידן הנוכחי, של זיהום אוויר וצריכת דלק.
יגואר נכנסת לסגמנט הלוהט במטרה להתרחב לפלחי שוק חדשים | צילום: אוטו
כחלק מחלוקת העבודה עם החברה האחות, לנד-רובר, ה-C-X17 בעל אוריינטציה לאספלט, דבר הבא לידי ביטוי בצללית הנמוכה יחסית עם גובה של 165 ס"מ.
העיצוב החיצוני מצליח לשלב את קו העיצוב הנוכחי של החברה בתצורת מרכב שאינה מוכרת לה, חזית בהשראת ה-XF ו-XJ עם יחידות תאורה בצורת עין חתול, גריל בצורה מלבנית עם פינות מעוגלות וכונסי אוויר גדולים בפגוש הקדמי, פרופיל דינמי עם קו חלונות גבוה יחסית, בתי גלגל תפוחים המכילים חישוקי ענק בקוטר 23", פתחי אוורור מאורכים ואחוריים אגרסיביים עם שמשה אחורית המשתפלת בזווית לאחור, יחידות תאורה המזכירות את ה-F טייפ וצמד מפלטים.
גם תא הנוסעים זוכה לעיצוב מרהיב ונועז למדי. הדיפונים וריפוד המושבים בגימור עור לבן בוהק ושחור, כפתורי הקונסולה המרכזית הם למעשה מסך מגע ויחד עם תאורת אווירה כחולה תורמים לאווירה מודרנית. היעדר דיפוני עץ מהווה התנערות מוצהרת מהמסורתיות של החתול הבריטי האציל.
התוצאה הסופית מרשימה למדי, אך כיצרן מסורתי ושמרן יגואר לא מתחייבת שה- C-X17 אכן יגיע לקו הייצור. תגובת הציבור בתערוכת פרנקפורט, בה יוצג הקונספט, לצעד הנועז, היא זו שתקבע בין היתר את עתיד הדגם.