לנוכח הפופולריות ההולכת וגוברת של סדרה 3 של ב.מ.וו בשנות השמונים מרצדס השיקה משפחתית קומפקטית יוקרתית בשם 190.
ה-190 זכתה להצלחה לא מבוטלת אך תמיד הייתה כינור שני לשליטה של בימר בקטגוריית המשפחתיות פרימיום. לפני שני עשורים היא הוחלפה על ידי ה-C קלאס, אך גם היא, על אף כמה דורות מוצלחים למדי, התקשתה להפוך למכונית אייקונית כמו ה-3 של ב.מ.וו.
במשך שנים מרצדס, שהתמקדה בסדרות היקרות יותר ובלקוחות אמידים, חיה עם הניחתות הזו בשלום, אבל לאחרונה בחברה שינו מגמה ועל מנת לרענן את התדמית הבוגרת ולבנות קהל לקוחות צעיר ונאמן ש"יגדל עם המותג" החליטו להשקיע את עיקר המשאבים בדגמים המהווים כרטיס כניסה לעולם היוקרה.
על פי תפיסה זו ל-C קלאס חשיבות גדולה מאי פעם וזה בהחלט ניכר בדור החדש שנחשף אתמול לראשונה באופן רשמי.
הדור החמישי של ה-C קלאס מציג שילוב בין אלמנטים עיצוביים מה-S קלאס ליציבה דינמית המעניקה למכונית נוכחות ספורטיבית למדי ויעילות אווירודינמית מעולה עם מקדם גרר של 0.24 - הטוב ביותר בסגמנט.
למעט במימד הגובה, ה-C קלאס החדשה גדלה כמעט לכל כיוון עם נתון אורך של 468.6 ס"מ בין הפגושים (9.5 סנטימטרים יותר מבעבר) ורוחב של 181 ס"מ (+ 4 ס"מ). בסיס הגלגלים צמח ב-8 ס"מ ל-284 ס"מ דבר המשפר את מרווח הרגליים במיוחד בשורת המושבים השנייה ואת נפח תא המטען שגדל ב-5 ליטר ל-480 ליטרים.
עם זאת למרות הגידול במימדים, בזכות ההתבססות על פלטפורמת MRA המודולארית החדשה של מרצדס המציגה שימוש מוגבר באלומיניום, המשקל העצמי דווקא ירד בכ-100 ק"ג בהשוואה ל-C קלאס היוצאת ולטענת מרצדס מציג גם קשיחות משופרת ב-20 אחוז.
תא הנוסעים עבר מהפך של ממש ומשלב כעת בין ניחוחות דינאמיים בהשראת הקבינות של ה-A קלאס וה-CLA לבין מראה יוקרתי ונקי.
את עומס הכפתורים בקונסולה המרכזית מחליף כעת מסך בגודל 8" הבולט מחלקה העליון של הקונסולה ומעוצב בהשראת טאבלט. השליטה במערכות השונות מתבצעת בעזרת חוגת טאץ' פאד החדשה (ה-C היא הראשונה לקבל מערכת זו).
מבחינת אבזור ה-C קלאס החדשה תציע אין סוף אופציות וניתן לציין שרוב המערכות המתקדמות המוצעות בספינת הדגל של החברה, ה-S קלאס החדשה, מוצעות גם פה כולל המערכת לנהיגה חצי אוטונומית הכוללת סיוע בהיגוי, בלימה, שמירה על נתיב והתרעה על רכבים בשטחים מתים.
חידוש נוסף וייחודי לסגמנט היא אופציה למתלי אוויר בכל ארבעת הפינות המציעים 4 מצבי קשיחות ואמורים לשפר משמעותית את נוחות הנסיעה ואת התנהגות הכביש.
היצע המנועים צפוי להיות גדול ולהציג, לטענת מרצדס, צריכת דלק טובה בכ-20 אחוזים בהשוואה לדור הקודם בזכות הפחתת המשקל, מקדם הגרר הנמוך ומערכת Stop&Start סטנדרטית. בשלב ראשון ה-C קלאס תציע שלוש יחידות הנעה: 2.1 טורבו דיזל עם 170 כ"ס בגרסת C220 בלו-טק' ושני מנועים לוגמי בנזין: 1.6 טורבו עם 156 כ"ס בגרסת C180 ו-2.0 ליטר טורבו 184 כ"ס בגרסת C200.
תא נוסעים שונה מבעבר
בהמשך תוצע יחידת הנעה היברידית חסכונית במיוחד שתשלב בין מנוע דיזל בנפח 2.1 ליטרים ליחידה חשמלית שיפיקו ביחד 228 כ"ס ונתון צריכת דלק רשמי של 25 קילומטרים לליטר וכן יצטרפו להיצע מנועים נוספים כולל גרסאות דיזל חזקות, מנועי בנזין עם שישה צילינדרים ובשלב מאוחר יותר גם גרסת AMG כוחנית.
נהגי המוניות ישמחו בוודאי לדעת כי תוצע גרסת בסיס מוזלת (שתוכננה ככל הנראה במיוחד לשוק המוניות ששומר אמונים במשך שנים לדגם) שתכלול מנוע 1.6 טורבו דיזל עם 113 או 134 כ"ס אשר פותח בשיתוף עם רנו ומציג צריכת דלק סופר חסכונית ואת נתון זיהום האוויר הנמוך ביותר בסגמנט.
כל המנועים יוצעו בשילוב תיבת הילוכים אוטומטית עם 7 יחסים (תיבת ההילוכים החדשה עם 9 יחסים תוצע בהמשך) או ידנית עם שישה.
ה-C קלאס החדשה צפויה להגיע ארצה באמצע השנה הבאה ואם במרצדס ישכילו, בשונה מבעבר, לתמחר אותה בצורה אגרסיבית אל מול המתחרות, אין ספק שיש לה יכולת לתפוס נתח שוק משמעותי בסגמנט משפחתיות הפרימיום.
>> מבחן דרכים: ב.מ.וו סדרה 3 מול לקסןס IS וקאדילק ATS
בישראל באמצע 2014