צילום:
נעם וינד
לפני כשנתיים חשפה אודי בתערוכת פריז את הקוואטרו קונספט – דגם תצוגה מעניין ביותר למכונית קופה במימדים בינוניים ובעיצוב מעט רבוע ואגרסיבי, בהשראת הקוואטרו החלוצית משנות ה-80 של המאה העשרים ובשונה מהנהוג בקו הדגמים הנוכחי של אודי.
בתחילה לא היה ברור אם מדובר בדגם תצוגה בלבד לכבוד ציון 30 שנים למכונית ולטכנולוגיה שסללו לאודי את הדרך להצטרף לחבורת הצמרת ולהפוך למעשה ליצרנית פרימיום ששמה מוזכר בנשימה אחת עם מרצדס וב.מ.וו, או בדגם שבאמת אמור להשתלב בליין הדגמים של אודי ולהגיע בשלב מסוים לייצור.
ככל שעובר הזמן מתרבים הסימנים לכך שמדובר ככל הנראה בהרבה יותר מסתם קישוט ראווה. זה התחיל מאב טיפוס נוסע ומתפקד שנבנה לפני קצת יותר משנה על בסיס הפלטפורמה של ה-S5 והמשיך במשאל רחב היקף שאודי ערכה בקרב לקוחות פוטנציאלים שהביעו עניין רב בדגם ספורטיבי יותר מה-TT אך זול מה-R8.
מגזין הרכב Auto Bild הגרמני טוען שבסקר אודי ציינה בפני הנשאלים נתונים כמו משקל עצמי של כ-1,350 ק"ג ויחידת הנעה שתכלול מנוע בן 5 צילינדרים בנפח של 2.5 ליטרים שבעזרת מגדש טורבו יפיק 375 כ"ס וכמובן הנעה כפולה.
אמנם במושגים של היום הספק שכזה כבר לא ממש נשמע מרגש אבל כשלוקחים בחשבון את נתון המשקל ללא ספק מתקבל יחס הספק/משקל מרשים ביותר.
השמועות האחרונות מדווחות על כך שהפרויקט, תחת שם קוד Q35, נכנס לשלבי פיתוח מתקדמים ועל פי שמו ניתן ככל הנראה להבין כי אודי מתכוונת להשיק את המכונית בשנת 2015 לכבוד חגיגות 35 השנים לקוואטרו המקורית שחרכה את מסלולי הראלי.
אחת השאלות שבשלב זה נותרו ללא מענה היא לאיזה טווחי מחירים מכוונים באודי את הקוואטרו והאם הכוונה היא להציג מכונית סופר ספורטיבית במחיר סביר או רכב עם תג מחיר שיהיה קרוב לזה של ה-R8 ורחוק-רחוק ממה שמרבית האנשים יכולים להרשות לעצמם.
>> חלום לבן : אודי RS3, RS5 ו-R8 במבחן מושלג בהרי האלפים
המנוע צפוי להפיק 375 כ"ס והמשקל העצמי יעמוד על כ1,300 קילוגרם אשר ביחד יעניקו לקוואטרו יחס הספק/משקל מצוין