עם נתיב מסתלסל הנמתח לאורך 22.8 קילומטרים של אספלט וכולל 154 פניות מכל הסוגים ושלל שנויי גבוה, מסלול הנורבורגרינג הפך בשנים האחרונות לאמת מידה מרכזית לבחינת טיבן הדינמי של מכונית עם יומרות ספורטיביות.
לאחרונה המרכזיות של הרינג כל גדולה ונראה כי פרק הזמן שלוקח ליצרנית רכב לשבור את השיא שהשיגה מתחרתה מתקצר לשבועות.
עוד ב-mako
מבחן השוואתי רנו קליאו RS מול פיג'ו 208GTi
מבחן דרכים סיאט לאון קופרה
מבחן: גולף GTI מול מגאן RS ופוקוס ST
כך למשל היה בתחרות היצרית בין סיאט לרנו על תואר ההוט האצ' הלוהטת ביותר: אחרי ששנים רנו החזיקה בשיא המסלול לרכב הנעה קדמית מיצור סדרתי, לפני חמישה חודשים גרסת הקופרה של הספרדייה הלוהטת הדיחה את ה- RS של רנו, קבעה שיא מסלול חדש וירדה לראשונה מרף 8 הדקות.
אבל החבר'ה ברנו לא היו מוכנים לקבל זאת ובתוך 3 חודשים בלבד הציגו גרסה קיצונית יותר של המגאן בשם טרופי 275 R ללא מערכת שמע, מזגן ומושב אחורי (המוצעת אגב למכירה לציבור הרחב במהדורה מוגבלת) שהצליחה לקצץ יותר מ-4 שניות מהזמן של הספרדייה (7 דקות ו-54.3 שניות) ולהדיח אותה מהתואר.
אמנם, נכון לכתיבת שורות אלו, רנו היא מחזיקת השיא, אבל אם אתם חייבים רכב שיכול להקיף את הרינג בפחות מ-8 דקות ועדיין רוצים שיהיו בו ומרי בידוד, מזגן, מערכת שמע ומושב אחורי יתכן שגרסת "Sub8 Performance Pack" של הלאון קופרה הזהה למכונית הספציפית שקבעה את השיא ברינג תעניין אתכם.
הגרסה המצוידת במנוע 2 ליטרים מוגדש המפיק 280 כ"ס מעבריה את הכוח לצמד הגלגלים הקדמיים דרך תיבת DSG אוטומטית כפולת מצמד או ידנית עם שישה יחסים ודיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני. כאמור מדובר במכונית פחות ספרטנית מהמגאן טרופי 275R ולמעשה השינויים מסתכמים בבלמים בקוטר 370 מ"מ תוצרת "ברמבו" , צמיגי סמי סילקס מסוג משלין פילוט ספורט קאפ 2 המולבשים על חישוקי 19' בצבע אדום מזעזע וקבינה עם צמד מושבי באקט בעלי תמיכה צידית משופרת וריפוד אלקנטרה.
יש להניח שבאולם התצוגה בארץ לא נפגוש את גרסת ה-"Sub8" , אבל בקרוב הלאון קופרה הרגילה בהחלט תנחת כאן ואנו ממתינים בקוצר רוח לבחון אותה כדי לענות על השאלה המסקרנת, האם מדובר בקומפקטית הלוהטת האולטימטיבית המצליחה לשלב בין החדות של המגאן RS לשימושיות היומיומית של הגולף GTI.