תערוכת לוס אנג'לס בסוף השבוע שימשה במה עבור היצרנית היפנית סובארו לשחרר רמז עבה לקהל לקוחותיה – האימפרזה B3 בדרך למהפך.
קהל נאמני המותג כמו גם סוכני סובארו, ללא ספק מצפים בכיליון לאותו שינוי קיצוני, לאחר שהדור הנוכחי של האימפרזה לא זכה להצלחה והתקשה להביא לנתוני מכירות מרשימים בישראל כמו בעולם.
לכאורה הכל פעל לטובת סובארו: האימפרזה B3 שהוצגה ב2007 החליפה את מכונית שהפכה לאייקון נערץ הודות לאין סוף ניצחונות במסלולי הראלי ברחבי העולם ולגרסאות סופר ספורטיביות שמכרו לקהל הרחב במחירים לא גבוהים במיוחד. יתרה מזאת – האימפרזה B3 הגיעה גם בשתי תצורות מרכב: האצ'בק כמו שהאירופאים אוהבים וסדאן כמו שאמריקאים והישראלים מעדיפים.
אבל, למרות נתוני פתיחה טובים, עיצוב אנמי ולא מרשים לגרסת האצ'בק וכעור למדי לסדאן, כמו גם מנועים וביצועים חלשים בגרסאות המשפחתיות והעדרה של גרסת טורבו בטווח הביניים בין הדגמים המשפחתיים דלי הביצועים לSTI היקרה להחריד, גרמו לכך שהאימפרזה B3 הפכה לעוד משפחתית קומפקטית מהשורה כשמולה ניצבו מתחרות מרשימות ואטרקטיביות יותר. אפילו הSTI, על אף ביצועיה הפסיכיים זכתה לביקורות צוננות למדי.
לא עוד מראה "שקוף"חשוב לזכור, המכונית שהוצגה בתערוכת לוס אנג'לס היא דגם קונספט ולא מוצר מוגמר ויתכנו שינויים רבים אם ובטרם יהפוך למכונית סדרתית, אך הבחירה בשם אימפרזה כמו גם המימדים והמראה שלא פוזל למחוזות עתידניים מדי מצביעים על כך שבסובארו שוקדים במרץ על מחליפה לאימפרזה B3 מוקדם מהצפוי.
לא עוד מכונית אנמית
ומה חדש בסובארו? בראש ובראשונה האימפרזה החדשה תצויד במראה בולט ואגרסיבי מבעבר בתצורת סדאן-קופה שהפכה לאופנתית מאוד בשנים האחרונות. הפרונט מציג חזית סובארו אופיינית עם טוויסט ספורטיבי מחודד ושימוש בתאורת לד כדי להדגיש את קווי המתאר, אך צללית הצד כבר לא דומה לקו העיצובי של דגמי סובארו ומזכירה קווים עיצוביים שניתן לפגוש במאזדה 3 ו 6. מאחור יהיו שיזהו דמיון למיצובישי.
עם תחת כזה רבים יתאהבו בסובארו מחדשסובארו, כך העריכו גורמים בעולם הרכב, תכננה להחליף בתוך כשנתיים את הדור הנוכחי של האימפרזה B3, אך יתכן שלנוכח נתוני המכירות הפושרים והתגובות החיוביות לו זכה דגם הקונספט, בסובארו יאיצו תהליכים ויקדימו את מועד השקת הדור הבא של האימפרזה.