למרות ההצלחה האדירה לה זוכים כבר לא מעט שנים רכבי פנאי וג'יפונים מסביב לגלובוס, נראה שראשי קונצרן פיג'ו-סיטרואן הצרפתי לא ממש הצליחו להתחבר לאופנה וככל הנראה עדיין לא לגמרי מבינים מדוע אנשים אוהבים כל כך קרוסאוברים. לפחות עד כה מצבת רכבי הפנאי של הקונצרן כללה דגמים משוכפלים (4008, 4007, C4 איירקרוס, C קרוסר) על בסיס רכבי פנאי מתוצרת מיצובישי או רכבים כמו ה-3008, ה-DS4 וה-2008 שהיו מוצלחים מבחינה מוטורית אך נכשלו בתנאי הכניסה הבסיסיים של הסגמנט (עיצוב בולט וישיבה על הגובה). האם כעת זה סוף סוף הולך להשתנות?
סוף סוף רכב פנאי שנראה כמו שצריך | צילום: אוטועוד ב-mako רכב
צפו: אלה צרפתית על אקסטזי
מי חדשנית יותר: סיטרואן בת 60 או טסלה חדשה?
סיטרואן מוסיפה ג'יפון להיצע משפחת ה-DS
ה-DS-6WR שומר על קשר עז לדגם הקונספט ולמעט שינויים ביחידות התאורה הקדמיות והאחוריות, בפגושים ובסבכה הקדמית כמעט זהה לו לחלוטין וכולל מעבר לחיטובים נאים גם אלמנט עיצובי מעניין המחבר בין מסילות הגגון בגימור אלומיניום לקורה C האחורית.
למרות המראה הקרבי ה- DS-6WR יוצע רק עם הנעה קדמית | צילום: אוטותא הנוסעים מציג עיצוב בניחוח פרימיום צרפתי ואבזור רב עם אורך של 4.55 מטרים, רוחב של 1.86 וגובה של 1.61. הקרוסאובר החדש של סיטרואן מציג מימדים הממקמים אותו מול רכבי פנאי כמו קיה ספורטאז' ומאזדה CX-5 אך בסיס גלגלים מעט גדול יותר, העומד על 2.73 ס"מ, מבטיח מרווח פנימי נדיב יותר.
בשלב זה לפחות רכב הפנאי המסוגנן יוצע עם הנעה קדמית בלבד, תיבת 6 הילוכים אוטומטית ואפשרות לבחירה בין שתי גרסאות של מנוע ה-1.6 בנזין המוגדש המוכר של הקונצרן בהספקים של 160 או 200 כ"ס.
כמו בגרסאות הבכירות של ה-2008 של פיג'ו, ה-DS-6WR יצויד במערכת בקרת אחיזה מתקדמת עם אפשרות לבחירה בין מספר מצבים (שלג, חול, בוץ, מדרון) שאמורים לתת לרכב יכולת מסוימת גם כשהאספלט נגמר.
השיווק יתחיל בשלב ראשון רק בסין | צילום: אוטוהתכנון של ה-DS-6WR נעשה במטה המרכזי של סיטרואן בפריז אך הייצור בשלב ראשון יתחיל במפעל הסיני של הקונצרן בשנזן אך ככל הנראה, כפי שרומזת הידיעה לעיתונות של סיטרואן, בהמשך הייצור והשיווק יתרחבו גם לשאר העולם.