רגע לפני פתיחת תערוכת ז'נבה מאזדה חושפת את ה-Hazumi ("קפיצה" ביפנית), דגם תצוגה שיעמוד במרכז הדוכן של החברה בתערוכה ואמור לספק רמז יותר מעבה למראה של הדור הבא של המאזדה 2.
אמנם במאזדה מציגים את המכונית כדגם קונספט, אך כמו במקרה של טקארי שהקדים את המאזדה 6 החדשה, ניתן לשער שמדובר בקונספט מבושל לגמרי וכמעט זהה לגרסת הייצור של הסופר מיני מבית מאזדה.
אב הטיפוס החדש מוצג בז'נבה שבע שנים בדיוק לאחר הצגת הדור הנוכחי (והשני) של ה-2 באותה תערוכה בדיוק, בשנת 2007 ומציג חזית מרשימה בהשראת ה-3 וה-6 החדשות, צדודית המשלבת בין קווי המתאר של ה-2 המוכרת וניחוחות של גרסת ההאצ'בק של ה-3 העדכנית ואחוריים המציגים טוויסט קצת יותר כוחני לישבן של הדור הנוכחי.
עם זאת, יש להניח שבדרך לייצור סדרתי הדגם יאבד את צמד יציאות המפלט הגדולות במרכז הפגוש האחורי ואת גג הזכוכית וכמו כן נראה שהצמיגים והחישוקים יקטנו למידה שפויה יותר ושהמראות הקטנות בעלות העיצוב המחודד יוחלפו במראות תקניות וגדולות יותר.
>> עוד ב-mako רכב
מאזדה חוגגת 25 שנה למיאטה
מבחן דרכים: מאזדה 3 החדשה
אמנם, כנהוג ברכבי תצוגה, המעצבים של מאזדה הרשו לעצמם להשתולל עם תא נוסעים ופריסה בעיצוב ספורטיבי-עתידני וללא ספק שונה מאוד מזה שימצא בסופו של דבר את דרכו ל-2 החדשה, אך הוא בהחלט מספק רמז למגמות המרכזיות שנפגוש בקבינה של הסופר מיני החדשה עם לוח מחוונים בעל חוגה אחת ותצוגת מהירות עילית בהשראת ה-3 החדשה וכן מערכת מולטימדיה עדכנית (MZDConnect).
יש לצפות לעיצוב שונה בגרסת היצורבשלב זה עדיין לא ממש ידוע אלו יחידות הנעה ימצאו את דרכן לסופר מיני הקטנה, אבל יש להניח שיהיה מדובר במנועים מסדרת SkyActiv, המוכרת מהדגמים החדשים של החברה, החל מה-CX5 ועד ל-3 החדשה, שמציגה טכנולוגיה לניצול מרבי של מנועי בעירה פנימית מבלי להיעזר במגדשים או במערכות היברידיות מסורבלות ויקרות.
בשלב זה עדיין לא ברור בדיוק מתי מאזדה תחשוף את גרסת היצור של ה-2 אך יש להניח שזה יקרה בחודשים הקרובים.
יש להניח שזמן קצר לאחר השקתה העולמית ה-2 החדשה תעגון גם בארץ ותחליף את הדור הנוכחי והמזדקן הנמכר כאן כבר מאז שנת 2008.
מתי היא תגיע לישראל?>> בקרוב: ג'יפון קטן של מאזדה שיתחרה בג'וק