מספר ימים לאחר חשיפת הפיג'ו 108 החדשה וארבעה עשורים לאחר שהרנו 8 ירדה מפס היצור ב-1973, יצרנית הרכב הצרפתית רנו חושפת כעת שוב מכונית עם מנוע והנעה אחוריים שתוצג באופן רשמי בתערוכת ז'נבה בחודש הבא. התצורה הזו, שבעבר הייתה מקובלת מאוד בעולם הרכב אך נעלמה כמעט לחלוטין בעשורים האחרונים בשל נחיתות דינמית ובעיות נוספות, חוזרת כעת בטווינגו הקטנטנה בדורה השלישי. הבחירה בתצורה זו נובעת בעקבות שת"פ עם קבוצת דימלר, ושימוש בפלטפורמה חדשה שתשמש בעתיד גם את הסמארט בדורה הבא.
ברנו מציינים שהבחירה הלא שגרתית לא נעשתה בשל הפוטנציאל לזנב שמח והרבה החלקות צד שבוודאי מלהיבים את דמיונם של חובבי הדריפטים (אם הם יוכלו לנטרל את פעולתן של מערכות הבקרה האלקטרוניות), אלא בשל האפשרות להציג - במימדים קומפקטיים במיוחד - מרווח נדיב בתא הנוסעים, התנהגות חדה, הגה מדויק וקל ורדיוס סיבוב קטן במיוחד לטובת יכולת מיטבית לתמרונים עירוניים.
תצורה לא סטנדרטית עם מנוע והנעה אחורייםבשלב זה ברנו לא חושפים באופן רשמי את מידות הרכב ויחידות ההנעה שיוצעו עם הטווינגו, אך סביר להניח שהאורך יהיה קצר מ-3.5 מטרים ושהבחירה תיפול על מנוע שלושת הצילינדרים קטן המימדים בנפח 900 סמ"ק המוגדש בשילוב תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית כפולת מצמדים שהוצגו בקליאו החדשה ויתאימו לתא המנוע הקטן של הטווינגו החדשה. על פי הערכות שונות במשך אולי תצטרף להיצע גם גרסה חשמלית. מבחינת עיצוב, נראה כי בדרך למוצר המוגמר ברנו שאבו השראה מהדור הראשון של הטווינגו משנות ה-90 בשילוב ניחוחות רטרו מהרנו 5 המקורית משנות ה-70 וגם מהפיאט 500 הסופר מצליחה.
השראה עיצובית מהרנו 5 המקורית ומהפיאט 500עם זאת, בניגוד לשני הדורות הקודמים, הטווינגו החדשה תגיע רק במרכב 5 דלתות, אך כמו בקליאו החדשה גם כאן ידיות הפתיחה של הדלתות יהיו מוסתרות לטובת מראה דינמי יותר.
כעת נותר לקוות שנזכה לראות כאן את הקטנטנה החדשה של רנו, על צורתה המיוחדת, בתקווה שזו תביא עמה משב רוח מרענן לסגמנט הלוהט.
>> נהגת מרוצים, דוגמנית, דג זהב, ורנו טווינגו במסלול נורבורגרינג