שוק הרכב בישראל, על מחירי המכוניות השערוריתיים הנהוגים בו, המציא במהלך השנים האחרונות כל מיני פטנטים וחידושים מקוריים כדי למשוך לקוחות פרטיים מבלי לפגוע בקודש הקודשים - מחיר המחירון הרשמי.
כך למשל, הורגלנו לרכישה בעזרת הטבות מיוחדות להן זוכים חברים במועדוני לקוחות נבחרים דוגמת "חבר" ולאחרונה אפילו מועדונים המוניים יותר, למשל של רשתות מזון.
הראש היהודי ממציא (או מאמץ) לנו פטנטים
ועכשיו, קבלו את החידוש הבא: מכירה פומבית. לא לא מדובר במכירה של מכונית קלאסית נדירה אלא במכוניות חדשות מהניילונים שיוצעו לראשונה בישראל בדרך שיווק זאת.
מאחורי החידוש נמצאת חברת דוד לובינסקי, יבואנית פיג'ו וסיטרואן בישראל שהתלבטה על הדרך להשיק את הDS3, הסנונית הראשונה של סדרת דגמי הפרימיום המסוגננת, המבוססת על ליין הדגמים המוכר של החברה. הDS3 מבוססת על הC3 אך מציעה עיצוב דומיננטי ומסוגנן יותר ובעיקר מגוון אפשריות לבחירה ולהתאמה אישית על פי טעמו האינדיבידואלי של הלקוח.
כל אחת שונה מקודמתה - כאן בכחול-לבן
לאור הביקושים הערים למכוניות מנישת רכבי הפרימיום הקטנים, הלוהטת בימים אלה באירופה, והמלאי המוגבל בו זכתה, בשלב זה, היבואנית בישראל, נהגה רעיון המכירה הפומבית.
הפטיש מוכן
במכירה הפומבית יוצעו 16 מכוניות DS3 מעוצבות, כשהייחוד הוא שכל מכונית שהגיעה לארץ שונה מהשנייה ויחידה מסוגה בישראל, זאת מתוך מגוון רחב של קומבינציות לשילובים שונים הכוללים את צבע הרכב, צבע הגג, חישוקי הסגסוגת, ריפודי המושבים והדיפונים וכן מראה לוח המחוונים.
מעבר לעיצוב הייחודי לכל אחת ואחת מהמכונית, ה- DS3 תגיע באחת משתי גרסאות: אוטומטית המצוידת במנוע 1.6 ליטר המפיק 120 כ"ס וספורטיבית המצוידת ביחידת הנעה מוגדשת טורבו, גיר ידני עם 6 יחסי העברה ו-156 כ"ס.
צרפתיה לוהטת תחת הפטיש
כל המכוניות השונות יוצגו באתר היבואנית ובדף הפייסבוק שלה לפני המכירה. לאירוע שיתקיים בנמל תל אביב בבוקר שישי ה-19 לנובמבר יוזמנו לקוחות פוטנציאלים שיביעו עניין לרכוש את הסיטרואן המעוצבת וגם הקהל הרחב שירשם מראש באתר המכירה.
את האירוע הססגוני ינחו מני פאר, לו ניסיון נרחב בהנחיית מכירות פומביות בארץ ובעולם, ומנחת הטלוויזיה עדן הראל. מחירי המכוניות שיוצעו באירוע יתחילו בלפחות 20,000 שקל פחות מהמחיר הקטלוגי, הנע בין 130,000 ל- 150,000 שקלים, בהתאם לאבזור ולגרסה.
>> מבחן דרכים: סיטרואן C4 החדשה