רכב פנאי קטן למרצדס ההתרחבות של היצע דגמי מרצדס העממיים והקומפקטים יחסית, כחלק מהפניה של יצרן הפרימיום הגרמני לקהלים צעירים יותר, נמשכת.
אחרי ה-A קלאס וגרסת הקופה-סדאן 4 דלתות שלה, ה-CLA, מציגה החברה דגם שלישי המבוסס על אותה פלטפורמה העונה לשם GLA.
מדובר בקרוסאובר קומפקטי המיועד ללקוחת המחפשים ג'יפון קטן בניחוח פרימיום שיתחרה באודי Q3, ב.מ.וו X1 ו-וולוו V40 קרוס קאנטרי.
התמונות הרשמיות של דגם הייצור שיוצג לקהל בתערוכת פרנקפורט בחודש הבא מציגות רכב נאה אך מתון בהרבה בהשוואה לדגם הקונספט שנחשף לפני כחצי שנה בתערוכת שנחאי ויש שיגידו אף דומה מדי ל-A קלאס עליו הוא מבוסס.
הנתונים חושפים שה-GLA חולק את אותו בסיס גלגלים של 269.9 ס"מ עם ה-A קלאס אך מציג מימד אורך של 441.7 ס"מ - 12.5 ס"מ יותר מה-A קלאס ומה שמאפשר הצגת תא מטען מכובד למדי בנפח 421 ליטר.
למרות שמדובר בג'יפון, הגובה הכללי עומד על טיפה פחות ממטר וחצי - נמוך יותר ממתחריו הישירים, אך דבר זה מאפשר לו, בשילוב גריל אקטיבי לרדיאטור הנסגר במהירות גבוהה, להשיג מקדם גרר נמוך למדי של 0.29 וכפועל יוצא נתוני צריכת דלק טובים.
גם מבפנים ניכר דימיון רב לA קלאס
היצע המנועים יכלול בשלב ראשון ארבע גרסאות מהן שתיים לוגמות סולר בהספקים שבין 134 ל-168 כ"ס ושתיים חובבות בנזין בהספקים של 154 ו-208 כ"ס.
הגרסאות החלשות יוצעו בשידוך להנעה קדמית בלבד ועם תיבת הילוכים ידנית עם 6 יחסים או כפולת מצמד עם 7 הילוכים ואילו הגרסאות החזקות יוצעו עם תיבה כפולת מצמד בלבד, הנעה כפולה קבועה (מערכת ההנעה החדשה של מרצדס שמעבירה כוח לציר האחורי על פי דרישה) ויכללו גם בקרת ירידה במורד לטובת אלה המתכננים אתגרי שטח.
תא הנוסעים זהה כמעט לחלוטין לזה המוצלח המצוי ב-A קלאס, אך מושב הנהג גבוה יותר כדי להקנות לאחוז בהגה תנוחת נהיגה גבוהה ושלטת החשובה ללקוחות של קרוסאוברים.
כצפוי, האבזור בגרסאות הייצור לא יכלול את הפנסים הקדמיים המסוגלים לשמש גם כמקרן סרטים שהיו ברכב הקונספט אך ההיצע בהחלט נדיב וכולל את כל רשימת אמצעי הבטיחות של מרצדס כמו התרעה על סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וכו'.
ה-GLA, כאמור, יוצג רשמית לציבור בתערוכת פרנקפורט, ולארץ הוא יגיע באמצע 2014.
המשך למגמת הפניה לקהלים צעירים