המתכון פשוט - לוקחים פלטפורמה של סופר מיני, שמים גלגלים גדולים, מגבהים את המרכב ומוספים אלמנטים עיצוביים מעולם רכבי השטח. וכך, למרות שמתחת למעטפת יש למעשה מכלולים מוכרים ופשוטים, אפשר להצמיד לרכב החדש תג מחיר מרשים עם שולי רווח נאים ליצרנית.
ניסאן הייתה הראשונה לעלות על הטריק הזה עם הג'וק ואחריו הגיעו, כפטריות אחרי הגשם, רכבי פנאי קטנים כמו אופל מוקה, שברולט טרייקס ופורד אקו ספורט שכבר נוסעים בכבישי העולם ובקרוב בוודאי יצטרפו אליהם רכבי קונספט שנחשפו בדרך לייצור כמו רנו קפטור, פיג'ו 2008, יונדאי קרב קונספט, פולקסווגן טאיגון והשמועות גם מדברות על מאזדה CX3 ממש בקרוב.
אמנם גם לקיה יש סוג של רכב פנאי קטן מימדים העונה לשם סול, אך למרות העיצוב המקורי, המשלב בין ניחוחות של מיקרו-וואן לג'יפון, הוא חסר מראה סקסי, דינאמי וצעיר מספיק כפי שנדרש על מנת להצליח בקטגוריה. וכחברה ששמה לאחרונה דגש רב על עיצוב, זה היה למעשה רק שאלה של זמן עד שפיטר שרייר המעצב ישרטט גרסה משלו לג'וק.
האיורים שקיה מפרסמת לדגם תצוגה בשם "אורבן קונספט" שייחשף בתערוכת ז'נבה הם ככל הנראה הטיזר הראשוני לג'וק העתידי של החברה הקוריאנית. וכפי שניתן לצפות משרייר, לא במפתיע הוא נראה מצוין וכולל מינונים מדויקים של כל מה שמתבקש כדי לבלוט בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים מחזית אגרסיבית דרך פגושים תפוחים, בתי גלגלים דומיננטיים עם חישוקים גדולים ועד לישבן סקסי שעושה חשק.
להבדיל משאר רכבי הקטגוריה ה"אורבן" מצויד בשתי דלתות בלבד, אך עוד לא באמת ברור אם גרסת הייצור בסופו של דבר תצויד בדלתות אחוריות עם ידית נסתרת (כמו בג'וק) או שהיא תשמור על תצורת הקופה המוגבהת.
תערוכת המכוניות בז'נבה נחשבת ככר פורה להצגת גרסאות חדשות למכוניות ספורט קיצוניות ומעוררות חשק של מיטב יצרני הבוטיק האקזוטיים, עם זאת לפחות על פי האיורים נראה כי האורבן קונספט מבית קיה עשוי עוד לגנוב את ההצגה.
>> חרק על סטרואידים – ניסאן ג'וק טורבו במבחן
מגע הקסם של פיטר שרייר מורגש