דוהרת בחזרה לשוק הישראלי בשנות השמונים אופל נחשבה לאחד ממותגי הרכב החמים בישראל בעבור מי שרצה משהו מעבר למכונית הלאומית, הסובארו DL, אבל כשנפתחו דלתות המזרח ועוד מותגים מיפן ומקוריאה כבשו את כבישי ציון אופל נשכחה איפשהו בצד בפינה חשוכה ואפילו בUMI היבואנית נראה היה שאף אחד לא כל כך רצה להתאמץ למכור את תוצרי המותג האירופאי של GM.
ביום רגיל, מתיחת פנים לסופר מיני של אופל הקורסה לא בדיוק הייתה מושכת כאן יותר מדי תשומת לב משום שכמות האופלים שעלו בארץ על הכביש בשנים האחרונות הייתה זניחה, אבל מאחר ולפני מספר חודשים מלך הליסינג המקומי זכה לקבל את הזיכיון של אופל בחלק ממדינות אירופה ולאחר שהשבוע פתח את סוכנות אופל ראשונה ברומניה ובתוך זמן קצר צפוי גם הזיכיון בישראל לעבור לידיו, ניתן לצפות שבקרוב תהפוך אופל לאחת המכוניות הנפוצות בישראל.
הקורסה בדורה הנוכחי הוצגה בשנת 2006 ועל אף שבהחלט מדובר בסופר מיני מודרנית היא לא הצליחה להתבלט גם ברחבי אירופה. בתחילת השנה היא עברה שדרוג טכני מקיף שכלל שינויים בכיול המתלים לטובת נוחות הנסיעה, חידוד של ההיגוי והחלפת חלק מליין המנועים במנועים מודרניים יעלים וחסכוניים יותר. כעת הבינו באופל, שבקושי התאוששה מסכנת הסגירה איתה התמודדה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי והשפעתו על ג'נרל מוטורס, שעם כל הכבוד לשינויים הטכניים הקורסה נותרה מעט אנמית ורצוי לתת לדגם הלא צעיר מתיחת פנים לרענון, כדי שתיישר קו עם יתר ליין הדגמים של החברה.
הפרונט החדש -השראה ממאזדה 2 ?על מה עבד הפלסטיקאי?
החזית עברה שינוי בולט מאוד עם החלפת הפגוש, השבכה, הפנסים ומכסה המנוע. התוצאה בהחלט יותר דינאמית אם כי בתמונות קשה שלא להבחין בדמיון מפתיע לפרונט העדכני של המאזדה 2. באחוריים השינויים פחות בולטים אך גם כאן זכו יחידות התאורה והפגוש לעיצוב מחדש.
לאחרונה UMI נפטרה משאריות מלאי מכוניות האופל שהיו ברשותה במחירים מוזלים והחל מינואר יחל השיווק על ידי היבואנית החדשה, קבוצת שלמה. ניתן לצפות שעם עליית שווי השימוש לציבור נהגי הליסינג, יותר ויותר נהגים, שלא חייבים רכב בגודל משפחתי, ינסו להפחית את שווי השימוש החודשי ויבחרו במכוניות בגודל קטן, וכמו שאנו מכירים את שלמה שמלצר יש לצפות שבנישה הזאת הקורסה המחודשת של אופל תזכה לתפקיד משמעותי.
אופל חוזרת לישראל ובגדול - יש סיבה למסיבה?
>> אופל מריבה מהמועמדות הבולטות על תואר מכונית השנה