הדארט המקורית זכתה למעמד אגדי בישראל של שנות השבעים
אם נולדתם אחרי שהסבנטיז הסתיימו יש להניח שהשם דודג' דארט לא אומר לכם דבר.
מצד שני, אם אתם מבציר קצת ותיק יותר אין ספק שאתם עדיין זוכרים את המעמד האגדי לה זכתה המכונית האמריקאית הזו שהייתה כאן מכוניתם של האלופים בצבא ההגנה לישראל בשנים שהתייחסו אליהם כמו לכוכבי על בעידן שאחרי הניצחון במלחמת ששת הימים.
הדארט של אותם ימים אמנם לא זכתה למקום של כבוד בהיכל התהילה של תעשיית הרכב האמריקאית אבל בעבור הלבנט היושב בציון באותן שנים היא הייתה מכונית מספרה אחרת לגמרי ומול מכוניות כמו פיאט 127, פורד אסקורט ועוד מכוניות בססיות שהיו פופולריות בקרב המעטים שיכלו להרשות לעצמם מכונית חדשה היא הציעה עוצמת מנוע אדירה (באופן יחסי), הגה כוח, מזגן עוצמתי, חלונות חשמליים, מרווח פנימי עצום, נוחות של יאכטה ועוד שלל אבזור שאף אחד לא חלם עליו.
כעת, כמעט 40 שנים לאחר היעלמותה מהפורטפוליו של דודג', היא חוזרת!
עם זאת, חשוב לציין שכל קשר בין הדארט המיתולוגית למכונית שתיחשף בתערוכת דטרויט בהמשך השבוע - לבד מהשם - הוא מקרי בלבד והדארט החדשה היא קטנה יותר, לא רבועה, מצוידת בהנעה קדמית ובכלל מבוססת על הפלטפורמה של... האלפא רומיאו ג'ולייטה.
הדארט החדשה היא למעשה המכונית הראשונה מבית קונצרן קרייזלר המתבססת על מכלולים ופלטפורמה של בעל הבית החדש – קונצרן פיאט האיטלקי.
מבוססת על פלטפורמה ומכלולים מבית אלפא רומיאוהדארט החדשה אמנם שומרת על כמה סממני עיצוב אייקונים של הדארט המקורית לטובת חובבי הנוסטלגיה כמו אותו גריל עם סמל צלב גדול ויחידת פנסים אחורית צרה לכל רוחב האחוריים עם מחזירי אור וכיתוב דודג' בולט, אך לבד מזה כאמור מדובר בעיצוב במחוזות אחרים, מודרניים בהרבה עם חזית זוויתית ואחוריים גבוהים.
מכיוון שבכל זאת מדובר במכונית שמיועדת בעיקר לשוק האמריקאי כצפוי יוצעו גם גרסאות עם מנועים מעט יותר גדולים ללא מגדש בנפחים של 2 ו-2.4 ליטרים. ב-2013 הדארט תהיה גם המכונית הראשונה שתצויד בתיבת הילוכים אוטומטית קונבציונלית חדשה מתוצרת ZF שתכלול לא פחות מ-9 יחסי העברה.
בשלב זה עדיין לא ברור אם קונצרן קרייזלר יחליט לשווק את הדודג' הקומפקטית גם באירופה וגם בהקשר של השוק הישראלי עדיין לא ידוע אם נראה כאן שוב דארטים נוצצות מתגלגלות על הכבישים.
>>מבחן דרכים דודג' צ'אלנג'ר R/T
בשלב זה לא ברור עם הדארט החדשה תגיע לישראל