דורית עוזיאל לא פעם עם חשיפת דגם תצוגה זה או אחר אנו מוצאים את עצמנו תוהים מדוע, אם יש ליצרניות יכולת לחשוב, להנדס וליצר מכוניות תצוגה מרשימות כאלו, למה מה שמגיע בסופו של דבר לאולמות התצוגה הוא כל כך שבלוני וצפוי.
פיג'ו חשפה אתמול את ה-HX1, מכונית תצוגה חדשה שתוצג לקהל בתערוכת פרנקפורט בספטמבר ולצערנו לא מיועדת להגיע ליצור, לפחות לא בעתיד הנראה לעין.
מכונית הקונספט משלבת בין מראה קופה נמוך צללית כמו של מכונית ספורט למימדים גדולים עם אורך של כמעט חמישה מטרים מה שיאפשר חלל נוסעים מכובד במחוזות מיניוואנים ומספר אפשרויות סידור וגם אופציה לשנע 6 נוסעים בשלוש שורות מושבים.
הדלתות נעות הצידה ולמעלה על גבי מסילהמשום שכאמור מדובר בדגם קונספט המעצבים של פיג'ו הרשו לעצמם להשתעשע עם דרך מקורית לפתיחת דלתות ללא קורת אמצע על מסילה תוך כדי תזוזה הצידה וכלפי מעלה, חצאיות צד הנשלפות במהירויות גבוהות וגם ג'נטים מיוחדים בעלי שבע צלעות אשר נפתחות כשהרכב נע במהירות בין עירונית ולמעשה יוצרות חישוקים אטומים כמעט המשפרים את היעילות האווירודינמית .
יחידת ההנעה מתקדמת ביותר אבל קצת פחות עתידנית מהמראההכולל ומתבססת על טכנולוגיה היברידית הצפויה להגיע בקרוב למכוניות ביצור סדרתי המשלבת בין מנוע בעירה פנימית המניע את הגלגלים הקדמיים למנוע חשמלי המניע את הגלגלים האחוריים.
לוק של מכונית ספורט, מרווח פנימי של מיניוואןצריכת הדלק, על אף המנוע החזק והמימדים הגדולים אמורה, כך לפחות על פי פיג'ו, להיות מצוינת ולהציג נתון של מעל 30 קילומטרים לכל ליטר.
ה-HX-1 כאמור לא צפויה להגיע ליצור לפחות, לא במתכונת הזאת אך ככל הנראה תשמש את פיג'ו כדי לבחון את נכונות ועניין הקהל להצגת דגם בעל עיצוב יחודי שימוצב מעל לפיג'ו 508 ויחליף את מכונית הסאלון של החברה ה-607 שיצורה הופסק לא מזמן, לאחר שנים של נתוני מכירות נמוכים ביותר.
מנוע טורבו דיזל מקדימה ומנוע חשמלי מאחור