ענקית הרכב מקוריאה חשפה בסוף השבוע שני איורים רשמיים בקווים כלליים המרמזים על עיצובו של הדור החדש והשני הסופר מיני שלה, ה-i20. מהאיורים ניתן להבין שביונדאי החליטו ללכת על משהו שונה לגמרי מהדור הנוכחי עם פרונט רחב יותר וקווים זורמים המשדרים מראה יוקרתי וספורטיבי מבעבר.
על המראה החדש אחראית מחלקת העיצוב האירופאית של החברה בגרמניה (שעיצבה, למשל, גם את ה-i30 העדכנית) והוא נשען על הגלגול המודרני של שפת העיצוב "פיסול זורם" המאפיינת את דגמי החברה העדכניים.
עוד ב-mako רכב
ה-2 החדשה של מאזדה נחשפת
אופל מציגה קורסה חדשה
הגרסה האירופאית של ה-i20 צפויה להיחשף במלוא הדרה ימים ספורים לפני הצגתה הרשמית בתערוכת פריז בראשית אוקטובר, אך בהודו היא תיחשף כבר ב-11 באוגוסט ובימים האחרונים הגיעו לרשת תמונות שלה ללא שום הסוואה שצולמו על ידי עוברי אורח שנתקלו במכונית באזור צ'נאי.
אמנם לטענת יונדאי הגרסה ההודית שונה מהגרסה האירופאית שתשווק בארץ, אך מניסיון העבר במקרה של ה-i10 למשל, למדנו כי מדובר בהבדלים מינוריים ולמעשה, מבחינה עיצובית לפחות, הזהות כמעט מוחלטת.
האיור הרשמי שיונדאי חשפהכמו בשרטוטים שנחשפו, גם כאן הפורנט הרחב מושך את מרבית תשומת הלב עם פנסים המשוכים לאחור, סבכה רוחבית צרה וכונס אוויר ענק בצורת טרפז הפוך המוכר מדגמים כמו הוולוסטר והסנטה פה.
הצדודית קצת יותר קונבנציונלית וכוללת קו מתאר בולט הנמשך מהפנסים הקדמיים אל עבר אלה האחוריים וקורה C רחבה עם אלמנט עיצוב מעניין בדמות גימור בצבע שחור המעניק חיבור ויזואלי בין החלונות שבדלתות האחוריות לחלון דלת תא המטען.
האחוריים משלימים את המראה הדינמי עם פנסים גבוהים בפריסה השואבת השראה מישבנה של אחותה הגדולה, ה-i30, וממכוניות כמו טויוטה אוריס החדשה.
התמונות שנחשפו בהודו כוללות גם צילום של תא הנוסעים של ה-i20 החדשה המציג, כמו במקרה של ה-i10, קפיצת מדרגה ענקית לעומת קודמו עם גימור דו גווני ועיצוב אמנם לא פורץ דרך וחדשני במיוחד אך כזה המזכיר סגמנט בכיר יותר.
המכונית כפי שנחשפה מספר ימים לפני הצגתה בגרסתה ההודיתהגרסה ההודית תהיה שונה מזו האירופאית בעיקר בכל מה שקשור לרמת הגימור והאבזור אך למרות שהמכוניות המשווקות בהודו מתאפיינות במפרט נמוך משמעותית מזה המקובל במערב ניתן לזהות התנעה בכפתור, מערכת בקרת אקלים חד אזורית דיגיטלית, שני שקעי מתח קדמיים, מסך צבעוני למחשב הדרך בלוח המחוונים ומערכת שמע (ללא מולטימדיה) עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' וכניסות USB ו-AUX.
בהודו ה-i20 החדשה תוצע ככל הנראה עם יחידות הנעה בנפח 1.2 ו-1.4 בהספקים שבין 82 ל-100 כ"ס המוכרות (גם בארץ) מהדור הנוכחי, וכן עם מנוע דיזל בנפח 11.4 ליטרים. בתת היבשת כל הגרסאות ישודכו לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסי העברה.
בשלב זה לא ברור אם אלה יהיו גם המנועים בגרסה האירופאית וככל הנראה להיצע יתווסף לפחות מנוע מוגדש אחד.
כמו כן, אין ספק שהגרסה האוטומטית לא תצויד בגיר 4 המהירויות הארכאי של ה-i20 הנוכחית אך בשלב זה עדיין לא ברור אם ביונדאי יבחרו לצייד את הסופר מיני החדשה שלהם בגיר 6 ההילוכים הפלנטרי אוטומטי המוכר מה-i30, או בתיבה כפולת מצמדים אוטומטית-רובוטית דוגמת זו שניתן למצוא ביונדאי וולוסטר ובקיה סיד.
לארץ יש להעריך ה-i20 החדשה תגיע רק בשנת המודל 2015 וכאן היא תצטרך להתמודד עם כמה מתחרות חדשות חזקות דוגמת מאזדה 2, אופל קורסה וסקודה פאביה שצפויות להגיע לשווקים בקרוב.