סוזוקי חשפה אתמול בתערוכת ז'נבה את הדור השני של ה-SX4. למרות שהחברה שומרת על שם הדגם, למעשה מדובר במכונית שונה - גדולה וגבוהה יותר מבעבר אשר ככל הנראה תנסה להתמקם בקטגורית הג'יפונים הקומפקטיים, קצת מעל הניסאן ג'וק וטיפה מתחת לרכבים כמו ניסאן קשקאי ומאזדה CX5.
הדור ראשון שנמכר במשך 7 שנים למעשה נפל בין הכיסאות – מצד אחד הוא היה גדול וגבוה מרכבי סופר מיני אך מאידך, על אף כמה אלמנטים עיצוביים מעולם רכבי הפנאי, הוא לא באמת היה גבוה מספיק, בעל נוכחות וסקסי כדי להתפס על ידי הלקוחות כרכב פנאי נחשק.
כעת זה אמור להשתנות עם תפיחה במימדים הכוללים אורך של 4.3 מטרים (16 ס"מ יותר מבעבר), רוחב של 1.765 מטרים וגובה של 1.565 מטרים ובעזרת עיצוב שאמנם שומר על קשר עם הדור הקודם אך מדבר יותר בשפה של רכבי הפנאי הקלים (ומציג צדודית עם דמיון רב לקשקאי של ניסאן).
השם נשאר אבל הממדים השתנובסיס הגלגלים שגדל ב-10 סנטימטרים (ל-2.6 מטרים) מאפשר לסוזוקי להבטיח תא נוסעים מרווח באופן משמעותי ותא מטען שמציע בדור החדש נפח של 430 ליטרים לעומת 270 בלבד בעבר.
ה-SX4 החדשה תגיע לשווקים באירופה לקראת הסתיו ותמכר בגרסת הנעה קדמית וגם גרסת הנעה כפולה לא קבועה המופעלת בעזרת בורר מצבי נהיגה מיוחד. לארץ ה-SX4 החדשה אמורה להגיע לקראת סוף השנה וכעת נותר להמתין ולראות האם היא תתומחר בדומה למחיר ה-SX4 הנוכחית או שהתפיחה במימדים תביא גם לזינוק במחיר.
בסוזוקי מתכננים גם להתבסס על אותה פלטפורמה ולהציג בעתיד מכונית סדאן קומפקטית. נותר רק לקוות כי העיצוב של זו יהיה מוצלח יותר מזה של גרסת הסדאן הכעורה של ה-SX4 הנוכחית.
לאן בדיוק סוזוקי מכוונת?