יורשת ל-430 סקודריה המרגשת
ארבע שנים לאחר שחשפה בתערוכת פרנקפורט 2009 את ה-458 איטליה, שרבים רואים בה את מכונית העל המושלמת, פרארי מוסיפה להיצע גרסת קצה ספורטיבית יותר שתקרא 458 ספשיילה (Speciale).
כמו גרסאות הקצה של האמא והסבתא שלה, ה-360 סטדרלה וה-430 סקודריה, גם כאן התרכזו המהנדסים בשדרוג תפוקת המנוע, הפחתת המשקל העצמי ושיפור אחיזת הכביש.
המנוע המרכזי בנפח 4.5 ליטר קיבל זריקת מרץ שהעלתה את מניין הסוסים ב-35 לכ-605 כ"ס המושגים ב-9,000 סל"ד. לאחר דיאטה מקיפה צנח המשקל העצמי בלא פחות מ-195 ק"ג (אם כי חלק מכך תודות לויתור על חלקים די מתבקשים כמו דיפונים, אבזרי נוחות וחומרי בידוד רבים בתא הנוסעים) ועם 1,290 ק"ג על מחט המאזניים יחס ההספק משקל עומד על 2.13 ק"ג לכ"ס.
גם האווירודינמיות שופרה, בשיתוף סטודיו פינינפארינה האחראי לעיצוב ה-458 הרגילה, בזכות פגוש קדמי שונה ומסיטי אוויר שמוקמו לפני הגלגלים הקדמיים והאחוריים ודיפיוזר גדול בפגוש האחורי היוצרים, לטענת החברה, את היחס הטוב ביותר בין כוח הצמדה מקסימלי לגרר מינימלי שאי פעם הושג במכונית סדרתית.
שינויים ויזואליים נוספים הם חישוקי גלגלים גדולים יותר ובעיצוב שונה, מפלט כפול במקום משולש ופס לבן-כחול לאורך הגוף כמו בסטדרלה ובסקודריה.
בלי אביזרי נוחות
מערכת חדשה המכונה SSC מאפשרת, דרך שינוי הגדרות מחשב בקרת המשיכה והדיפרנציאל האלקטרוני, שליטה טובה יותר בנהיגה במגבלות האחיזה ויחד עם הגומי הדביק יותר של צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2, בפרארי מבטיחים שה-458 Speciale מצוידת ביכולת דינמיות שיהממו גם את מי שמכיר את היכולות הגבוהות מאוד של הדגם הרגיל.
השיפורים והשינויים מאפשרים ל-Speciale לקצר את זמן התאוצה ל-100 קמ"ש ב-0.4 שניות ל-3 שניות בלבד, ומרשים וחשוב מכך - לגלח לא פחות משניה וחצי מהזמן שנדרש להקיף את פיוראנו, מסלול המרוצים הפרטי של פרארי, לעומת ה-458 רגילה. יותר קיצונית
>> די ג'יי אפרוג'ק ריסק את ה-458 שלו בתוך שעתיים
ואנחנו רוצים אותה