במהלך השנים בב.מ.וו אהבו לנופף בהרבה הצהרות, כך למשל בחברה טענו "שאין כמו האיזון והליניאריות של מנועים אטמוספריים עם 6 צילינדרים בטור" רק כדי להחליף אותם בשנים האחרונות במנועי 4 צילינדרים מוגדשים. החבר'ה מבוואריה הצהירו גם כי "לא תישא שם M (חטיבת דגמי הספורט) לשווא, וכי לא יהיו דגמי M לרכבי השטח של החברה או גרסאות דיזל ספורטיביות" – ולבסוף נכנעו לדרישת הקהל והציגו X5 M ו-X6 M והשיקו מנוע דיזל M50d M performance.
כעת הולכת החברה ממינכן צעד נוסף קדימה ותציג, לראשונה בתולדותיה, מכונית בעלת הנעה לגלגלים הקדמיים – אקט שרבים מחובבי המותג מתייחסים אליו כאל "חילול הקודש" – לא פחות.
אם זאת, ב.מ.וו חשפה לאחרונה עובדה מעניינת לפיה לא פחות מ -80 אחוז מהרוכשים של סדרה 1, דגם הכניסה החברה, בכלל לא מודעים לכך שהמכונית בעלת הנעה אחורית.
העובדה הזאת יחד עם עלויות יצור זולות יותר למכונית בעלת הנעה קדמית, אפשרות למרווח משופר בתא הנוסעים (אין צורך להעביר את כוח המנוע דרך תא הנוסעים לציר האחורי) והניסיון שצברה ב.מ.וו עם מכוניות מותג מיני המצוידות בהנעה קדמית ומוכיחות שאפשר לייצר גם מכונית הנעה קדמית מהנה לנהיגה, הביאו את החברה לחשוף דגם תצוגה בשם "אקטיב טורר" המציג פלטפורמה חדשה שתעשה שימוש בהנעה לגלגלים הקדמיים ותשמש את בסיס לדגמים הקומפקטיים של המותג בעתיד.
האקטיב טורר שתוצג לקהל הרכב בתערוכת פריז בסוף החודש מציעה יחידת כוח היברידית (פלאג אין); מנוע חשמלי המספק 70 כ"ס ומאפשר טווח נסיעה של עד 30 קילומטר מניע את הגלגלים האחוריים ומלפנים שוכן מנוע הטורבו בנזין 3 צילינדרים 1.5 ליטר החדש של ב.מ.וו המחובר לגלגלים הקדמיים. המנוע הזה שמושק דווקא אחרי חגיגות החצי יובל למנוע הוי 12 של החברה, הוא צעד נוסף המראה את המעבר למנועים חסכוניים וידידותיים לסביבה גם במותגי הפרימיום. המנוע החדש מציג יעילות גבוהה עם יחס של 0.5 ליטר לצילינדר והוא יהיה הבסיס למנוע ה-4 צילינדרים 2.0 ליטר ומנועי ה-6 צילינדרים 3.0 ליטר, בנזין ודיזל החדשים שיוצגו בעתיד.
דגם קונספט קרוב לייצור שיאפשר לב.מ.וו להתחרות בB קלאס של מרצדס
המנוע החדש מפיק לדברי ב.מ.וו בין 120 ל-200 כ"ס בעוד גרסת הדיזל למנוע זה תוצע בתווך שבין 100 ל-181 כ"ס. שילוב שתי יחידות הכוח באקטיב טורר מציעים 190 כ"ס, 200 קמ"ש של מהירות מרבית ו-8 שניות במאוץ למאה. האקטיב טורר מוצגת כקונספט אך ככל הנראה מדובר במכונית בשלה לחלוטין שתגיע, ככל הנראה, לייצור ב-2014 , מיועדת להתחרות בפולקסווגן גולף פלוס ומרצדס B קלאס וככל הנראה תהווה פלטפורמה לדגמים נוספים של החברה.
בנוסף ב.מ.וו תציג בתערוכת פריז גרסאות הנעה כפולה X-drive לראשונה גם בסדרה 1 הקטנה שיוצעו בשידוך למנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל 184 כ"ס (120d) או למנוע 3.0 ליטר טווין טורבו 320 כ"ס (M135).
>> בייבי בימר – ב.מ.וו 116 במבחן דרכים