כחודשיים לפני החשיפה המיועדת בתערוכת ז'נבה ולאחר כמה תמונות מבלבלות עם שלל הסוואות שדלפו לרשת, בפרארי החליטו לחשוף את הסוס החדש שיצא בקרוב ממראנלו - הפרארי FF, שיחליף את הדגם 612 Scaglietti.
אמנם גם ב-612 Scaglietti קיימים 4 מושבים אבל כמו במרבית מכוניות הספורט שמציעות גם מושבים מאחור מדובר בלא יותר ממה שנקרא בעולם הרכב 2+2 – שם קוד לתצורה הכוללת מרווח מצוין ל-2 נוסעים מקדימה ולעוד 2 חתולים לא שמנים במיוחד מאחור.
כעת ב-FF כבר לא מדובר במושבים תיאורטיים, כלל לא, אלא במכונית שמציעה מקום מרווח ל-4 מבוגרים ואפילו למטען שלהם עם חלל מטען המציע נפח של כ-450 ליטר ממש כמו במכונית משפחתית. יתרה מזאת, ניתן גם לקפל את שורת המושבים ולהגדיל את נפח חלל המטען לכ-800 ליטר שיאפשרו להעביר תכולה של דירת סטודנטים קטנה (כמובן, משימה יומיומית עם פרארי).
ה-FF, כמו מרבית דגמי פרארי ב-50 השנים האחרונות עוצבה על ידי סדנת העיצוב של פינינפארינה.
מקדימה ה-FF מציגה מראה במחוזות פרארי קלאסיים, אבל כשנגמרת הדלת מתגלה עיצוב שגורם ללא מעט אנשים להרים גבה או שתיים, עיצוב שמזכיר יותר ממראה של מכונית אקזוטית דווקא תצורה של מכונית סטיישן או דגם האצ'בק.
ביגוד לתמימות הדעים באשר ליופיין של מרבית המכוניות הנושאות את הסמל של פרארי, ל-FF לוקח זמן להתרגל. החלק האחורי שלה עשוי להזכיר לאנשים מסוימים את גרסת הקופה של הב.מ.וו Z3 משלהי שנות התשעים ולא בטוח שמדובר במחמאה.
מה מסתתר בקנקן
בכל מקרה, אם על העיצוב יתכן שהדעות יהיו חלוקות, מיחידת ההנעה קשה יהיה שלא להתפעם. בחזית ה-FF ישכון מנוע V12 חדש של פרארי עם הזרקה ישירה בנפח 6.3 ליטרים המפיק לא פחות מ-660 כ"ס כשלראשונה במכוניות הסוס הצוהל כל הכוח הזה לא יגיע רק אל צמד הגלגלים האחוריים ובעזרת מערכת הנעה כפולה, שעל פי פרארי תהיה קלה בכמחצית ממערכות הנעה מקבילות וגם מתוחכמת במיוחד, הכוח יתחלק בין ארבעת הגלגלים כשכל גלגל יקבל את מינון המומנט המדויק שדרוש לו בכל רגע.
אגב השם FF הוא ראשי תיבות ל Ferrari Four המציינים ארבעה מושבים מלאים והנעה לארבעת הגלגלים.
ה-FF המשתרעת לאורך של לא פחות מ 4.91 מטרים ורוחב 1.95של מטרים ושוקלת 1790 ק"ג, לא מעט אבל בזכות המנוע הבשרני הביצועים לא יביישו את הפירמה והאוחז בהגה של סוסת המירוצים המגודלת יראה מספר תלת ספרתי בתוך 3.7 שניות בדרך למהירות סופית של 335 קמ"ש.
האם ה-FF היא רמז לבאות מפרארי או דגם שימושי בודד בליין שלם של דגמי ספורט בלתי מתפשרים? מוקדם לדעת, אבל כשיש שמועות על מכוניות ל-4 נוסעים של המתחרה המושבעת למבורגיני, כשאסטון מרטין משווקת את הראפיד היפהפייה וכשיצרנית מכוניות ספורט כמו פורשה כבר מזמן הפנימה שהדגם המצליח ביותר שלה הוא בכלל רכב פנאי-שטח, לא מן הנמנע שבעתיד גם בפרארי יגרמו לנו להרים שוב גבה.