חודשים ספורים לאחר חזרתה של פולקסווגן לנישת הקטנטנות עם האפ!, חושפת היום החברה גם גרסת 5 דלתות למכונית העירונית החדשה.
לאחר קרוב לעשור ללא נוכחות בסגמנט מכוניות המיני השיק קונצרן פולקסווגן בתערוכת פרנקפורט בשנה שעבר את האפ! בגרסת 3 דלתות נאה במימדים צנועים.
האפ! אמנם לא הציגה חדשנות יוצאת דופן או יחידות הנעה סופר מתוחכמות אך חשפה חבילה בנויה היטב ומהוקצעת במימדים קטנים.
פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגע
הבחירה להשיק תחילה רק גרסת 3 דלתות נבעה מכך שהאירופאים, שסומנו על ידי הקונצרן כקהל היעד המרכזי למכונית, ידועים בחיבתם לצורת מרכב זו במכוניות קטנות ובפולקסווגן העדיפו להשיק בתחילה את הגרסה השיקית ורק לאחר מכן להוסיף את זו הפרקטית שתהפוך את המושב האחורי לנגיש יותר.
האפ! בגרסת חמש הדלתות שומרת על המימדים של הגרסה המוכרת עם אורך של 3.54 מטרים ובסיס גלגלים גדול לסגמנט של 2.42 מטרים וגם לא נוגסת בנפח תא המטען (254 ל') לטובת המרווח במושב האחורי.
המכונית מציעה מושב אחורי שגם בגרסת 3 הדלתות - לבד מצורך בגמישות מסוימת בהשתחלות אליו - מציע מרווח לא רע בכלל לראש ולרגליים גם ל-2 נוסעים בוגרים כמובטח (האפ! היא מכונית לארבעה נוסעים).
פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגע
למרות שאין מנוס מלציין שגרסת שלוש הדלתות מעט נאה יותר לא נראה שהעיצוב הוקרב לטובת השימושית ובסך הכל האפ! מציגה גם בגרסה זו צדודית שובבה. עיצוב החזית והאחוריים לא השתנה כלל.
גם מבחינת מערכת ההנעה ההיצע נשאר זהה וכולל 2 מנועי בנזין עם שלושה צילינדרים בנפח ליטר בהספק של 60 או 75 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה. גרסה אוטומטית רובוטית צפויה להיות מוצגת בהמשך אך בקונצרן בחרו לפתח לקטנטנה תיבת הילוכים רובוטית חד מצמדית קלה וזולה ולא לצייד אותה בגירDSG כפול מצמדים.
את החשיפה הפומבית הראשונה שלה גרסת 5 הדלתות צפויה לעשות בתערוכת ז'נבה במרץ ואין ספק שהיא תהיה הגרסה הרלוונטית יותר בעבור השוק הישראלי לכשתגיע לכאן הקטנטנה של פולקסווגן לקראת סוף השנה.
שתי האחיות התאומות, הסקודה סיטיגו והסיאט Mii, שנחשפו מספר שבועות לאחר האפ! צפויות אף הן לחשוף גרסה מחומשת דלתות ושימושית ממש בקרוב.
פאלטרו. כריס מרטין נהנה מכל רגע