לאחר שלפני מספר ימים "דלפו" לרשת, ככל הנראה באופן יזום, כמה תמונות של מחליפתה של המשפחתית בגודל מלא (או "מכונית מנהלים" כפי שמכנים אותה ואת דומותיה בארץ) - הסיברינג מבית קרייזלר, אתמול שחררה החברה כמה תמונות רשמיות ראשונות של המכונית החדשה של הקונצרן שתקרא מעתה קרייזלר 200.
המגמה לפזול לעבר הסגנון והאופי של תוצרים אירופאים שהחלה בדור האחרון של הסיברינג מקבלת חיזוק עם חשיפת ה- 200, דגם שמוצג כשהחברה נמצאת תחת ניהולו של בעל הבית החדש, קונצרן פיאט האיטלקי, שרכש את השליטה בקונצרן האמריקאי בעקבות המשבר הקשה אליו נקלעה תעשיית הרכב האמריקאית בשנת 2008.
על הכוונת - סגנון אירופאי
בעת האחרונה נפוצו שמועות עיקשות, שלא הוכחשו, באשר לכוונת פיאט למכור את תוצרי קרייזלר באירופה (ואולי גם בישראל) תחת מותג לנצ'יה ונראה כי, למרות שתכנונה של ה-200 החל עוד לפני שפיאט הפכה לבעלת השליטה, האופציה הזאת נלקחה בחשבון בכיולים האחרונים של הדגם.
לא יותר מדי פרטים שוחררו עד כה אך כבר ברור שה-200 החדשה תציע לפחות שתי אופציות ליחידות הנעה – חסכונית בעלת 4 צילינדרים עם אפשרות לשימוש גם בדלק ביו אתנול והקלאסית במחוזות אמריקאיים שתצויד במנוע וי 6 בשרני בנפח 3.5 ליטרים.
שתי המכוניות יצוידו בתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה וכיול מתלים קשוח יחסית ושונה מהמחוזות האמריקאיים הרכים של פעם. טרם נחשפו התמונות של תא הנוסעים המיועד אך חוזים שהוא יהיה חף מכל זכר לעיצובים בסגנון אמריקאי.
מבחינת מראה חיצוני, המכונית החדשה דומה למדי לסיברינג אותה היא מחליפה, אך כוללת שינויים בולטים בחזית ובאחוריים.
איזה סמל יהיה בחזית ?תצליח בישראל? עם סמל קרייזלר או לנצ'יה?
בישראל, בשנים האחרונות, בשל תמחור גבוה ממנו סבלה, הסיברינג לא זכתה להיקפי מכירות גבוהים. אך במידה ויהיה ניתן להצמיד לה תג מחיר אטרקטיבי בטווח מחירים של מכוניות כמו ה6 של מאזדה או טויוטה אוונסיס, בהחלט תיתכן הצלחה לא מבוטלת לפחות כמו זו לה זוכה השברולט מליבו שלאחרונה קיבלה חיזוק בדמותה גרסת 2.4 ליטרים הקורצת לקהל לקוחות הליסינג.
ה-200 תהיה, ככל הנראה, המכונית הראשונה בעולם שתימכר גם תחת מותג לנצ'יה. בארץ, בניגוד למרבית מדינות אירופה קיים יבוא סדיר של תוצרי החברה האמריקאית ובהחלט יהיה מעניין לראות אם היא תשווק כאן תחת שני המותגים או שבהנהלת פיאט העולמית יאלצו להחליט מי ותחת איזה שם ישווק את המכונית.
בתמחור הנכון תוכל להתחרות בשוק מכוניות המנהלים