האם תגיע לארץ עם תג מחיר אטרקטיבי? אחרי 15 שנים ושני דורות מרצדס הבינה כנראה שעם כל הכבוד למקוריות כשמשהו לא עובד צריך לשנות אותו מהיסוד, וזה מה שהיא עושה עם ה- A קלאס החדשה, אותה היא חושפת בתערוכת ז'נבה.
כזכור, ה-A קלאס הציגה מבנה מעניין של מרכב בתצורת מיקרווואן גבוה עם רצפה כפולה ומנוע במיקום יחודי, אך לקוחות בסגמנט הפרימיום לא ממש השתכנעו ולא רצו לקנות את המכונית שהייתה אמורה להתחרות בקומפקטיות פרימיום איכותיות כמו ב.מ.וו סדרה 1 ואודי A3.
מעבר למראה הוואני שלא שידר יוקרתיות ה-A קלאס סבלה גם מהתנהגות כביש בינונית ואופי לא מלהיב במיוחד. כשמרצדס חשפה את ה-B קלאס ב-2005, שגם מציגה מתכוון מיקרו-וואני אבל יותר נעים לעין וקל לעיקול, ה-A קלאס הפכה למיותרת לגמרי ובמרצדס הבינו עם הזמן שצריך למחול על הכבוד וללכת על משהו קונבנציונלי יותר.
כפי שבוודאי ניתן להבין, לבד מהשם אין הרבה קשר בין ה-A קלאס החדשה לזו המוכרת. במרצדס נטשו את המבנה המיקרוואני והלכו תצורת האצ'בק קלאסית נמוכה וארוכה באופן משמעותי מבעבר. במרצדס גם הקפידו להעניק לעיצוב נגיעות ספורטיביות כדי להדגיש את ההבדל המשמעותי מהדור הקודם. כך למשל ניתן לפגוש תא מנוע משוך קדימה וסבכה עצומת מימדים בסגנון ה-SL. מהצד היא מדברת בשפה של הב.מ.וו סדרה 1 החדשה אבל גם עשויה להזכיר (במיוחד בגלל צמד קימורי הפח הא-סימטריים) גם מכונית הרבה פחות יוקרתית בדמותה של היונדאי i30 החדשה.
בהמשך מתוכננת גרסת AMG עם מעל ל-300 כ"ס
במרצדס מבטיחים שגם מבחינת ניהוג ה-A קלאס החדשה היא סיפור שונה לגמרי אך למרות הפניי לקהל חובב נהיגה המכונית החדשה מצוידת בפלטפורמת מנוע רוחבי והנעה קדמית, זאת בניגוד לב.מ.וו הקטנה שנשארת נאמנה להנעה אחורית.
היצע המנועים יהיה מגוון ויכלול בשלב ראשון שלוש גרסאות בנזין ושלוש גרסאות לוגמת סולר בהספקים שבין 109 כ"ס לגרסת הדיזל הבסיסית ל-211 כ"ס בגרסת הבנזין הבכירה.
כל המנועים יוצעו בשילוב תיבת הילוכים ידנית עם 6 מהירויות או אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 יחסי העברה. לטובת נתוני פליטת המזהמים כל הגרסאות יצוידו במערכת start&stop המכבה את המנוע בעת עמידה.
מקורות בחברה מדווחים שעל מנת לחזק את התדמית החדשה של הA קלאס עשויה להצטרף בהמשך הדרך גם גרסת AMG שתצויד במנוע 4 צילינדרים מוגדש שיפיק יותר מ-300 כ"ס וככל הנראה גם הנעה כפולה.
במרצדס מתכננים להתחיל לשווק את המכונית החדשה בספטמבר ומכלמוביל, יבואנית מרצדס, נמסר שהיא תגיע גם לישראל לקראת סוף השנה. בשלב זה לא ידועים המחירים אבל עם מתחרה חזקה בדמותה של ב.מ.וו סדרה 1 המתומחרת במחיר של החל מ-165 אלף שקלים ללא ספק בכלמוביל יצטרכו לעבוד על תג מחיר אטרקטיבי.
מרצדס נוטשת את העיצוב היחודי ומיישרת קו עם המתחרות