לנד-רובר הבריטית מזוהה כבר 66 שנים כיצרנית רכבי שטח מסוקסים, כאלה ששותים אגמי בוץ לארוחת בוקר, לועסים סלעים לצהריים ומקנחים בדיונות לארוחת ערב. אלא שבעת האחרונה, כדי להתאים לקהל יעד רחב יותר ובעקבות ההצלחה הגדולה של רכבי כאילו-שטח כמו ב.מ.וו X5 ופורשה קאיין, לנד-רובר פונה לכיוון האספלט עם דגש הולך וגובר על יכולת דינמית ספורטיבית משובחת בכביש המפותל מאשר מהלכי מתלים, יחסי העברה קצרים ונעילות דיפרנציאלים לבוץ הטובעני.
עוד ב-mako רכב
מבחן השוואתי: ריינג' ספורט מול פורשה קאיין
צפו: ריינג' רובר קובע שיא במעלה המפורסם
מבחן דרכים: ריינג' רובר איווק
כעת חושפת החברה את הריינג' רובר ספורט בגרסה ספורטיבית קיצונית המכונה SVR, פרי פיתוח מחלקת הרכבים המיוחדים החדשה של JLR.
בחזית שוכן מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר בעל מגדש על (סופר צ'ארג'ר) בגרסה הכוחנית ביותר המוכרת מדגמי קצה של יגואר עם 550 כ"ס ומערכת פליטה אקטיבית בעלת 4 קנים המפיקה סאונד ערב ומשודכת לתיבת הילוכים אוטומטית בעל 8 יחסים של ZF שקיבלה כיול ספורטיבי יותר עם העברות הילוכים מהירות ביותר מ-50 אחוזים בהשוואה לריינג' ספורט הרגיל.
שינויים נעשו גם בהמשך שרשרת ההינע עם דיפרנציאל מרכזי אלקטרוני רב דיסקיות המסוגל להעביר עד 100 אחוז מהכוח לציר האוחז, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני ומערכת בקרת יציבות שקיבלה כיול ספורטיבי יותר עם בקרת מומנט הבולמת את הגלגל הפנימי בפניה ומפחיתה תת היגוי. גם מתלי האוויר ובולמי הזעזועים האדפטיביים כוילו לקשיחות גבוהה יותר בשילוב מוטות פיתול אקטיביים אשר תפקידם למזער את זוויות הגלגול של הבהמה במשקל 2.3 טון.
על הקשר לאספלט אחראים צמיגי קונטיננטל SportContact 5 דביקים ועל הבלימה קאליפרים של ברמבו משושי בוכנות
עם 260 קמ"ש מרביים ו-4.5 שניות במאוץ ל- 100קמ"ש ה-SVR תבייש את רוב המכוניות ברמזור, ולמעשה כיום יש רק רכב פנאי אחד מהיר יותר בייצור סדרתי, העונה לשם פורשה קאיין טורבו S (עם נתון האצה של 4.1 שניות למאה).
כדי להוכיח את היכולת הדינמיות של ה-SVR הוא נשלח למסלול הנורבורגרינג בגרמניה וקבע שם זמן הקפה של 8 דקות ו-14 שניות - מהיר יותר מפורשה קאיימן S (דור קודם) ומהונדה NSX.
במטה החברה בסוליהול מיהרו להכריז כי מדובר בזמן המהיר ביותר לרכב שטח שהושג אי פעם בנורבורגרינג ובהתחשב ביכולת (התיאורטית לפחות) של הסופר ריינג' גם מחוץ לאספלט עם הילוך כוח, בקרת מצבי השטח "טריין רספונס" ומרווח גחון נדיב היכולת לצלוח את ה"גיהנום הירוק" בקצב כזה מרשימה בהחלט.
עם זאת, יש לציין שעד היום לא נמדדו זמני הקפה רשמיים למתחריו (הקאיין טורבו,
ML63 או X5M) כך שדי ברור שלעת עתה הוא ממוקם ראשון.
בכל מקרה, נראה כי מה שבעיקר ימשוך את הלקוחות הם שינויי העיצוב החיצוניים כמו למשל פגושים אגרסיביים עם פתחי אוורור מסיביים, מסיטי אוויר, חישוקים קלים בקוטר 22' ,קבינה הכוללת מושבים ספורטיביים בריפוד דו-גווני ושילוש האותיות SVR על הישבן שיעיד לעיני כולם שיש לכם את הריינג' הכי ספורטיבי ולוהט בסביבה.
באירופה השיווק של ה-SVR יחל בחודש הבא בצירוף תג מחיר גבוה ב-70 אלף שקלים (לפני מיסים) מגרסת V8 סופרצ'ארג' (510 כ"ס) ה"סטנדרטית". בעתיד ה-SVR יגיע לישראל בהזמנה מיוחדת.