ישנן מכוניות תצוגה שברור לכולם שהן לא יותר מתרגיל עיצובי ורעיוני, ישנן כאלו המספקות הצצה לחזון לעתיד הרחוק וישנן כאלה, כמו ה-C-X16של יגואר, שהן מבושלות לגמרי ולמעשה מספקות קדימון לבאות ונחשפות כדי לבחון את תגובות הקהל רגע לפני ההשקה של המוצר הסופי.
במקרה של ה-C-X16 ההערכות מדברות על כך שהיא תגיע לפסי היצור לקראת סוף 2012.
לבד מהמראה המהמם שנראה סקסי ובה בעת אגרסיבי כמעט מכל זווית בתצורה קלאסית של מכונית ספורט עם מכסה מנוע נמוך וארוך מקדימה ותא נוסעים קצר בסמוך לסרן האחורי, דגם התצוגה של יגואר מרמז על כוונה של החברה להציג מכונית ספורט קטנת מימדים באופן יחסי לתוצרי החברה שתתחרה במכוניות המתאפיינות ביכולות ספורטיביות גבוהות ושימושית יומיומית כמו פורשה 911.
למעשה, עם אורך של פחות מ- 4.5 מטרים ה-CX-16 היא המכונית הקצרה ביותר הנושאת את סמל החתול האצילי מאז שנת 1954.
המימדים הצנועים (יחסית) בשילוב מרכב עשוי אלומיניום עמיד וקל משקל מאפשרים לקונספט החתולי לספק ביצועים מרשימים ביותר כמו האצה למאה קמ"ש בתוך 4.4 שניות ומהירות מרבית של 300 קמ"ש הבאים ממחוזות של מכוניות ספורט אקזוטיות אך להסתפק, לטובת שוחרי הסביבה ומחבקי העצים, במנועוי 6 בנפח 3 ליטרים עם מגדש על שמספק "רק" 376 כ"ס.
קונספט מבושל לגמרי קרוב ליצורהביצועים החמים הללו לא מושגים רק בזכות המשקל הנמוך אלא גם בעזרת מנוע חשמלי המשולב במערכת הגיר האוטומטי של ZF.
על ההגה מימין כפתור המזניק תוספת כוח רגעיתטעינת הסוללות שמספקות כוח למנועהחשמלי מתבצעת על ידי מנגנון לאגירת אנרגיה בבלימה בדומה לזה המצוי במרבית המכוניות ההיברידיות אך בניגוד למכוניות היברידיות רגילות העושות שימוש בכוח המנוע החשמלי באופן אוטומטי בעיקר במהירות נמוכה ב-CX-16 השימוש ביחידה החשמלית המפיקה 95 כ"ס ומומנט מרשים של 24 קג"מ נעשה באופן ידני על ידי לחיצה על כפתור שנמצא על ההגה ומאפשר להעניק למכונית תוספת כוח רגעית בדומה למנגנון הKERS במכוניות פורמולה 1.
בנוסף, ביגואר מדווחים כי היחידה החשמלית יכולה לשמש גם לתנועה עירונית במהירות של עד 80 קמ"ש לטווח קצר ומספרים שלבד ממערך מתלים מתקדם, לטובת אחיזת כביש פנומנאלית הסוללות של המנוע החשמלי מותקנות מאחורי צמד המושבים ועוזרות להשיג חלוקת משקל אופטימלית של 50:50 בין הציר הקדמי לאחורי.
בעוד שחולי ההגה מתרגשים בוודאי מנתוני ההאצה והביצועים המרשימים מחבקי העצים יוכלו להתנחם בנתון פליטת מזהמים של 165 גק"מ. אולי לא בדיוק טויוטה פריוס אבל גם לא גבוה מרמות הזיהום של מכונית משפחתית ממוצעת.
ביצועים מרשימים וידידותיות לסביבה
>> אין כמו מנועי V8 - יגואר XF במבחן
היגואר הקטנה ביותר מאז 1954