הרכבים המשפחתיים מתוצרת פיאט האיטלקית זכו כאן בארץ לפופולריות גבוהה במהלך שנות ה-60, ה-70 וחלק משנות ה-80 של המאה ה-20. אבל דווקא בעשורים האחרונים, באופן פרדוקסלי דווקא לאחר שפיאט הצליחה להתגבר על כל מיני מחלות ילדות שאפיינו את רכבי המותג בעבר כמו חלודה, איכות הרכבה הירודה ואמינות, המכוניות מתוצרתה כמעט ונעלמו מכבישי מע"צ.
למעשה, למעט הבלחה קצרה של הצלחה יחסית במהלך שנות ה-90 עם הבראבה והמריאה, בסמל"ת היבואנית כבר מחכים דור שלם למשפחתית שתהיה תואמת לאופי השוק המקומי.
גם צמד הניסיונות האחרונים של פיאט בתחום לא נחלו הצלחה גדולה, אם בגלל גיר רובוטי מעצבן במקרה של הבראבו או זהות מוחלטת לדגם מבית סוזוקי שמתומחר בצורה אטרקטיבית יותר במקרה של הסדיצ'י.
בזמן שנראה שבסמל"ת כבר התרגלו לנפחי מכירות קטנים יחסית ולהתבססות בעיקר על ה-500 הקטנה והמסוגננת וכמה דגמים של רכבים מסחריים, מסתבר שמעבר לים, בסין, פיאט השיקה לאחרונה שני דגמים משפחתיים המתבססים על רכיבים מודרניים שעומדים בסטנדרטים ובתקנים מערביים שבהחלט היו יכולים לזכות להצלחה בישראל.
פלטפורמה מתקדמת ומנועי טורבולפני כשנה דיווחנו לכם על משפחתית סדאן בשם ויאג'ו וכעת מצטרפת אליה גרסת האצ'בק נאה בהרבה העונה לשם Ottimo וכוללת קווי עיצוב צעירים וספורטיביים יותר עם פרונט בעל נוכחות וקו גג המזכיר מאוד את הג'ולייטה היפה של אלפא רומיאו.
בשני המקרים מדובר במכונית המבוססת על הפלטפורמה של הדודג' דארט החדשה מקבוצת קרייזלר האמריקאית שכידוע נמצאת בימים אלה בשליטת קונצרן פיאט.למרות הפלטפורמה האמריקאית, המנועים ותיבות ההילוכים הם אירופיים מסדרת מולטיג'ט, המוכרים מדגמים שונית מבית פיאט, אלפא ולנצ'יה. מדובר במנוע מוגדש בנפח 1.4 ליטרים המציע כמה רמות הספק שבדגם זה יוצע בגרסאות של 120 או 150 כ"ס.
אפילו תא הנוסעים די איכותיהכוח יועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים ידנית או אוטומטית-רובוטית כפולת מצמדים חדישה המוכרת מהגרסאות האוטומטיות של המיטו והג'ולייטה.
ה- Ottimo וה-ויאג'ו מיוצרות בסין כחלק משיתוף פעולה בין פיאט לבין GAC יצרן הרכב ה-6 בגודלו ברפובליקה העממית.
לפחות לפי התמונות, איכות הייצור ורמת הגימור בהחלט נראות טוב אך מפיאט מוסרים כי בשלב זה אין לחברה כוונה לייצא את המכוניות מסין למערב או להתחיל לייצר את צמד הדגמים במערב.
>> הישראלים שעושים כבוד למכוניות הישנות של פיאט
ככל הנראה לא תגיע לשווקי המערב