שבוע וחצי אחרי שהלביאה הקטנה של פיג'ו נחשפה בדורה החדש לאחר ששינתה את שמה מ-107 ל-108, כעת נחשפות תמונות של התאומה שלה, ה-C1 של סיטרואן, לקראת הצגה הרשמית של שתיהן (וככל הנראה גם של הטויוטה אייגו החדשה החולקת איתן פלטפורמה ומכלולים) בתערוכת הרכב של ז'נבה בתחילת החודש הבא.
הקטנטנה של סיטרואן זכתה בדורה הקודם לכותרות בזירה המקומית בעקבות פרשה משונה שגרמה לגירושה מהארץ זמן קצר לאחר תחילת הייבוא בסוף 2011, זאת בשל אי עמידתה בתקנות מסוימות בנוגע להגנה על הולכי רגל במקרה של תאונה ולמרות שאחותה הזהה (ומכוניות רבות אחרות שלא עמדו בסטנדרטים החדשים שנקבעו) המשיכו להימכר כאן ללא בעיה.
פיג'ו 108 החדשה נחשפת
הקיף את הנורבורגרינג בפחות מ-10 דקות עם AX דיזל
הדגמים החדשים של פיג'ו, סיטרואון ו-MG ל-2014
בכל מקרה, לאחר מתיחת פנים בחזית ושיפור ציון הבטיחות בנוגע לפגיעה בהולכי רגל, ה-C1 חזרה לכאן לקראת סוף 2012 אך מאז התקשתה לצבור מומנטום ולהפוך לשחקנית מרכזית בסגמנט הלוהט גם ביחס לאחותה התאומה ובשנה שעברה רק 579 רכבים מדגם זה נמכרו בארץ (פחות ממחצית מהכמות שה-107 מכרה ורחוק רחוק מהפיקנטו של קיה שכמעט עשרת אלפים יחידות ממנה נמכרו בשנה החולפת).
ה-C1 החדשה חולקת, כאמור, פלטפורמה עם ה-108 ומציעה מימדים כמעט זהים עם אורך/רוחב/גובה של 145/162/346 ס"מ המהווים 2 ס"מ תוספת לאורך, סנטימטר פחות לרוחב ו-1.5 ס"מ פחות בגובה.
השינוי הבולט ביותר הוא בעיצוב החיצוני שמקבל כעת זהות "סיטרואנית" מובהקת עם חזות ברורה ושונה בנוף המכוניות הקטנות, כחלק מהאסטרטגיה החדשה של הקונצרן ליצור בידול רב יותר בין הדגמים התואמים. החרטום מכיל יחידות מעוגלות מעט משונות כשמעליהן פנס אורכי למאותתים ולצידם גריל סיטרואני גדול ותאורת לד כצו האופנה.
האחוריים, לעומת זאת, זהים ל-108 עם דלת תא מטען הנראית כהמשך של השמשה.
בהקשר זה נציין שנפח תא המטען גדל מ-139 ליטר צנומים ל-196 ליטר שהופכים אותו לשימושי הרבה יותר, אם כי עדיין לא מהגדולים בקטגוריה.
כמו פיג'ו, סיטרואן טרם פרסמה תמונות של תא הנוסעים, אך היא ציינה כי הוא יהיה איכותי מבעבר עם שיפור באיכות החומרים ובאבזור כמו מסך מגע בגודל 7" התומך במערכת מירור לינק שמאפשרת שימוש באפליקציות מהסמארטפון וכולל גם מצלמת רוורס, כניסה והתנעה ללא מפתח ועוד.
עם זאת, בהעדר תמונות פנים, עדיין לא ברור אם תמו לחלוטין הימים של חלקי הפח החשופים בתא הנוסעים כמו בעבר.
בחזית ישכנו שתי יחידות כוח בתצורת 3 צילינדרים: 1.0 ליטר המוכר מהדגם הנוכחי עם 68 כ"ס בתוספת מערכת Stop&Start לשיפור נתוני צריכה ופליטה נמוכים ו-1.2 ליטר עם 82 כ"ס, המוכר מה-208 וה-301, שמצטרף להיצע.
למרות משקל נמוך העומד על 840 ק"ג (זהה ל-108) הביצועים לא חורכי אספלט גם בגרסה הבכירה, אבל 11 שניות במיאוץ למהירות תלת ספרתית הן 0.4 שניות פחות מנתון התאוצה של הפיקנטו ספורט הידנית.
שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית עם 5 יחסים, אך בעתיד צפויה להצטרף גם תיבה עם מצמד רובוטי שתחסוך את הפעלת שרירי רגל שמאל ש"מר ישראלי" לא אוהב לטפח. עוד הצהירה סיטרואן כי הפחיתה 4 ק"ג ממשקל המתלה האחורי ויחד עם קפיצים, בולמי זעזועים ובושינגים חדשים נוחות הנסיעה צפויה להיות טובה משמעותית מבדגם הקודם.
ה-C1 החדשה לצפויה להגיע ארצה בחודשים הקרובים וכמנהגנו כמובן נעמת אותה מול המתחרות הדומיננטיות בקבוצה ונבחן האם יש לה את מה שנדרש בכדי לנפץ את הדומיננטיות הקוריאנית.
>> מבחן דרכים: יונדאי i10 החדשה מול קיה פיקנטו
האם האיכות תעמוד ברף הקוריאני הגבוה בסגמנט?