כולם כבר יודעים, קטגורית הקטנטנות לוהטת יותר מתמיד: תקנות המיסוי הירוק שהוזילו באופן משמעותי את אחוזי המיסוי על מכוניות זולות וחסכוניות כמו גם העלייה החדה במחירי הדלק הביאו ללידתה המחודשת של הנישה שנעלמה משוק הרכב המקומי במהלך שנות התשעים של המילניום הקודם. כעת לאור ההייפ המחודש נראה שכל יבואן רוצה נתח מהעוגה התופחת.
רוב הישראלים אינם שותים מים מהברז. לא חבל?אחרי הסוזוקי אלטו, הסיטרואן C1 , הורדת המחירים מצד יונדאי ((i10 ופיאט (פנדה) ורגע לפני שהניצוץ של שברולט נוחת כאן עם הספארק הנהנת מנתוני ביצועים עדיפים אנו נחשפים היום לתמונות פנים וחוץ חדשות המבשרות על עוד תוספת פיקנטית שתצטרף לחבורה במחצית השנייה של השנה – הקיה פיקנטו. הפיקנטו תושק בתערוכת ז'נבה במרץ, כמו מרבית דגמי קיה גם הפיקנטו מתבססת על מכללים מבית חברת האם יונדאי. בשלב זה טרם פורסם אם היא תשתמש בפלטפורמת ה- i10 הנוכחית או הבאה בכל מקרה מבחינת מנועים הפיקנטו תגיע עם שתי אופציות המנועים המוכרים לנו מה-i10: 1 ליטר המפיק 69 כ"ס ו1.2 ליטרים המפיק 85 כ"ס. גרסת הבסיס תוצע עם תיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה או אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה. גרסת ה1.2 תגיע כשהיא מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית ואבזור גבוה יותר.
ברחבי העולם הפיקנטו צפויה להיות משווקת כאופציה מסוגננת לi10 שתציע אבזור נדיב כסטנדרט שיכלול בין היתר: תאורת לד, מערכת שמע נשלטת מההגה עם חיבור לנגנים ודיבורית בלוטות', בקרת אקלים, התנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית ועוד. יש להניח שבדרך לארץ חלק מהאבזור המרשים הנ"ל יגולח מהמפרט לטובת מחיר תחרותי בטווח שבין 60 ל-70 אלף שקל.
בכל מקרה הפיקנטו תגיע כשהיא מצוידת במפרט בטיחות עשיר הכולל מערכת בקרת אחיזה ושש כריות אוויר.
רוב הישראלים אינם שותים מים מהברז. לא חבל?