המוסטנג של פורד היא אחת מהמכוניות המזוהות ביותר עם ארצו של הדוד סם. בשנה הבאה (2014) היא תחגוג יובל להשקתה וליצירתו של סגמנט מכוניות הפוני השריריות באמריקה ולקראת המאורע פורד חושפת דור שישי למוסטנג.
לטענת פורד הדור שישי בשושלת מציג את כמות השינויים הגדולה ביותר בין הדורות בחמשת העשורים האחרונים והוא יהיה גם הראשון שיהיה משווק באופן רשמי מסביב לגלובוס – ככל הנראה גם בישראל.
העיצוב החיצוני של המוסטנג החדשה נראה מודרני ודינמי ובניגוד לדור הקודם שהיה בעיקר הומאז' לדור הראשון, המוסטנג החדשה משלבת בין ניחוחות רטרו לאלמנטים עיצובים מודרניים ברוח העשור השני של המילניום השלישי.
בין היתר ניתן לציין את החזית המחודדת הכוללת יחידות תאורה שהפכו צרות יותר משוכות אחורנית וכוללות תאורת לד, הסתרת קורת B על ידי חיבור בין שמשת הדלת למשולש השמשה האחורית (להבדיל מהדגם הקודם בו הייתה הפרדה על ידי קורה רחבה) ואת המימדים של המוסטנג שהפכה קצרה (בחצי סנטימטר) רחבה (+ 3.8 ס"מ) ונמוכה (-3.6 ס"מ) מבעבר ובהתאם לכך יותר מהודקת וספורטיבית.
עם זאת למרות כל השינויים העיצוביים, בזכות מראה הפרופיל, האחוריים והגריל הטרפזי האיקוני עם סמל הסוס הדוהר אין ספק שכולם ידעו ישר באיזה רכב מדובר.
בתא הנוסעים שינויי העיצוב פחות דרמטיים, והוא כולל אלמנטים קלאסיים של הדגם כמו דשבורד בעיצוב "כנף כפולה", לוח שעונים אנלוגי ברור והגה שלוש צלעות, אך בפורד מבטיחים שבשונה מבעבר, הפעם איכות החומרים תהיה גבוהה ומציינים שבהתאם לרוח העיצוב העדכנית נוסף גם מסך מגע בגודל 8' במרכז הקונסולה.
שדרוג משמעותי באיכות החומריםאבל אין ספק שהשינויים הגדולים ביותר במוסטנג החדשה הם מתחת לפני השטח בצד המכאני, וכך, לראשונה מזה שני עשורים, היא תוצע גם עם מנוע 4 צילינדרים.
עם זאת, בניגוד למנוע מרובע הבוכנות שהוצע בגרסת הבסיס של הדור השלישי והפיק רק 86 כ"ס, הפעם מנוע 4 הצילינדרים יהיה בשרני בהרבה - 2.3 ליטר "אקו בוסט" בעל מגדש טורבו שיפיק 305 כ"ס.
גרסת הביניים תכלול מנוע ה-V6 3.7 ליטרים שנותר ללא שינוי עם 305 כ"ס והיא מיועדת בעיקר לשוק האמריקאי.
בפסגת ההיצע תוצע גרסת GT עם מנוע V8 5.0 עם 420 כ"ס שכנהוג במסורת, יזכה בעתיד לגרסאות משודרגות שיוצגו הרבה יותר סוסים צוהלים.
תיבות ההילוכים נשארו כמו בעבר אוטומטית או ידנית עם שישה יחסים בשני המקרים המעברים את כוח המנוע לגלגלים האחוריים כמובן. שינוי נוסף, חשוב ומתבקש עבור המוסטנג היא נטישת המתלה האחורי המיושן בתצורת סרן חי (כמו בחלק מרכבי שטח וטנדרים) ומעבר למתלה אחורי נפרד בתצורה מודרנית.
לטענת פורד המעבר למתלה מתקדם מביא לשיפור גדול בנוחות הנסיעה, באחיזת הכביש ומאפשר גם את הפחתת המשקל העצמי.
למרות כל השינויים, מנהל פרוייקט המוסטנג, דייב פירסק, מרגיע את "חסידי הפוני" ומדגיש שלמרות שהמוסטנג תשווק בכל העולם, היא לא יוצרה כמכונית גלובאלית האמורה לקלוע לטעמם של רבים (כמו הפוקוס למשל), אלא כמכונית שרירים אמריקאית תוך שמירה על אופייה הייחודי.
אי אפשר לטעות שמדובר במוסטנגהמוסטנג החדשה תשווק, כאמור, רשמית גם באירופה ותוצע בפעם הראשונה עם הגה ימני עבור השוק הבריטי. מ"דלק מוטורס" יבואנית פורד בישראל נמסר כי בהחלט נשקלת האפשרות לייבוא המוסטנג בצורה סדירה, והיא צפויה לנחות בארץ בעוד כשנה וחצי במקביל לתחילת השיווק באירופה.
>> הקיף את מסלול לגונה סקה המפורסם עם פורד מוסטנג על שני גלגלים