נחשפה הגולף ספורט-וואן | צילום:
אוטו
על פניו, הגולף פלוס שהוצגה בסוף 2004 הציגה מתכון בעל פוטנציאל רב: תא נוסעים גדול, מרווח ופרקטי בשילוב שמירה על מימדים חיצוניים פחות או יותר כשל מכונית משפחתית רגילה.
עם זאת, כל המיני-וואנים בעלי חמישה מושבים, היא לא ממש הייתה להיט מכירות במחוזותינו וכמו שאר מתחרותיה היא כללה תג מחיר גבוה כמעט כמו זה של מיניוואנים בעלי שבעה מקומות ועיצוב גמלוני שלא נתפס בעיני הלקוחות כמשהו נוגע בפרימיום וגם לא התיישב עם הטעם הישראלי חובב תצורת סדאן.
כעת, בתערוכת הרכב בפרנקפורט, מציגה פולקסווגן את היורשת של הגולף השמנמנה שזוכה לכינוי האטרקטיבי יותר מ"פלוס" - "ספורט-וואן".
לכך מתווספים סידור מושבים מודולרי תוך אפשרות להזזת שורת המושבים האחורית ב-18 ס"מ לפנים ולאחור (2 ס"מ יותר מהדגם הקודם) שלדברי היצרן יאפשרו אפילו לגבוהי קומה המתנשאים לגובה של מעל ל-190 ס"מ לשבת בנוחות האחד מאחורי השני.
תא המטען גדל ב-74 ליטר ומכיל כעת נפח של 498 ליטר (או 585 ליטר במידה ושורת המושבים האחורית נמצאת במצב הקדמי ביותר שלה) ועד יותר מ-1,500 ליטרים בתצורת מטען מירבית כשהמושבים האחוריים מקופלים.
כל הגרסאות יגיעו עם 7 כריות אוויר | צילום:
אוטו
העיצוב החיצוני הפך זוויתי מעט יותר ובעל חזות מכובדת ומזוהה מותגית, אך אם יורשה לנו, עדיין לא נאה או סקסי במיוחד.
היצע המנועים יכלול את המגוון המוכר מהגולף אך עם הבטחה לשיפור של 19 אחוז בצריכת הדלק, בין היתר בזכות מערכת Stop&Start.
כמו הגולף הרגילה, גם הספורט-וואן תציע כאופציה שורה של מערכות בטיחות כמו מערכת לניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת התנגשות בפקקים ושמירה על נתיב בתוספת תשלום. עם זאת, כל הגרסאות יגיעו עם 7 כריות אוויר וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.
ייצור הגולף ספורט-וואן יתחיל באמצע 2014, וזמן קצר לאחר מכן היא צפויה להגיע לישראל בתקווה שהיבואן יצליח לתמחר אותה בצורה אטרקטיבית מבעבר.
>> צפו: ה-GTI שאוכלת ויירון לארוחת בוקר
הייצור יתחיל באמצע 2014 | צילום:
אוטו
בסיס הגלגלים גדל משמעותית | צילום:
אוטו