הפרארי החזקה ביותר שיוצרה אי פעם מאז ותמיד שררה תחרות יצרית בין שתי יצרניות מכוניות העל המפורסמות בעולם - פרארי ולמבורגיני. למרות קו עיצובי שונה שתי החברות האיטלקיות, שרק כמה עשרות קילומטרים מפרידים בין מפעליהן, מנהלות מלחמות חתול ועכבר תמידיות ביניהן שדוחפות כל העת את הביצועים והאיכויות של תעשיית הרכב קדימה.
לכן, כשלמבורגיני חשפה לפני שנה את האבנטדור עם מנוע של 700 כ"ס היה די ברור שבחברה ממראנלו לא יתנו לשכנים מבולוניה יותר מדי זמן לנוח על זרי הדפנה ויציגו במהרה מכונית חזקה יותר עם סמל הסוס הצוהל בחזיתה.
השמועות ברשת דיברו על מחליפה לפרארי 599GTB שתקרא F620GT, ואכן אתמול פרארי חשפה באדום לוהט את המלכה החדשה של הסוס הצוהל אך תחת שם אחר ממה שחשבו תחילה.
קבלו את ה- F12ברלינטה, מכונית שעם לידתה כבר זוכה להיות הפרארי החזקה ביותר ביצור סדרתי אי פעם.
היא עושה זאת עם גרסה מחוזקת של מנוע הוי-12 שהחברה הציגה בדגם ה-FF שמחלצת ממנוע ה-6.3 ליטרים לא פחות מ-740 כ"ס ומומנט של 70.4 קג"מ.
מנוע וי 12 עם 740 כ"סבעזרת שלדת אלומיניום ומרכב הבנוי מתרכובות מתקדמות של מתכות שונות, למרות גודלה ומנוע ה-12 צילינדרים הענק שבקרבה, משקלה של ה-F12 ברלינטה עומד רק על כ-1,500 קילוגרמים המצביעים על דיאטה של 70 קילוגרמים לעומת ה-599 אותה היא מחליפה.
כך, בזכות נתוני המשקל המשופרים ועדר הסוסים הגדול מצליחה הברלינטה לחצות את קו ה-100 קמ"ש בתוך 3.1 שניות, את קו ה-200 בתוך 8.5 שניות ובדרך למהירות מרבית שבשלב זה לא נחשפה באופן רשמי אבל על פי מקורות שונים עומדת על לא פחות מ-350 קמ"ש.
ה- F12ברלינטה, כמו כל פרארי, אמורה להיות כמובן מהירה לא רק בקו ישר ורמז באשר ליכולות הדינמיות של האדמונית הלוהטת ניתן לקבל מזמן ההקפה שהיא קבעה במסלול המבחן של פרארי כשהיא נהוגה על ידי נהג הפורמולה 1 פיליפה מאסה אשר הצליח לשבור את שיא המסלול הקודם שנקבע על ידי ה-599 ולגלח ממנו שניה ורבע.
פיליפה מאסה בוחן את המכונית על מסלול הניסויים
למרות הביצועים המשופרים, לטענת פרארי ה- F12ברלינטה החדשה היא גם פחות צמאה מבעבר ומציגה הפחתה של 30 אחוזים בצריכת הדלק לעומת קודמתה וגם בנתוני פליטת המזהמים נרשם שיפור שאמנם לא יהפוך אותה לחביבתם של מחבקי העצים אבל בהחלט מראה שגם במכונית עם נתוני ביצועים שכאלה ניתן להפחית באופן משמעותי את כמות הזיהום.
הברלינטה החדשה, כמו כל דגמי פרארי בעשורים האחרונים, עוצבה על ידי סדנת פינינפארינה אך הפעם במלאכת העיצוב השתתפה גם מחלקת העיצוב הפנימית של פרארי. התוצאה כתמיד מרהיבה לעין ומשלבת בין גרסה כוחנית לקווי המרכב של ה-599 היוצאת ושפת העיצוב החדשה של פרארי שנחשפה ב-458 איטליה. מעבר לתאווה לעיניים העיצוב החדש מאפשר למכונית להציג כוח הצמדה אווירודינמי משופר באופן משמעותי.
החשיפה לקהל הרחב של ה-F12 ברלינטה תתקיים בתערוכת ז'נבה בעוד מספר ימים ומאחר שבתל אביב כבר קיים אולם תצוגה של פרארי לא מן הנמנע שהיא תגיע אלינו בהמשך השנה.
>> שרף את הפרארי שלו בשם האומנות
שיפור משמעותי גם בנתוני צריכת הדלק