לפני מספר שנים מרצדס הייתה הראשונה לשלב בין מרכב סדאן עם 4 דלתות למכונית קופה. ה-CLS בדורה הראשון, למרות היותה לא פרקטית במיוחד, זכתה לתגובות נלהבות למדי ולשלל חיקויים שונים ומשונים שלקחו את הרעיון המקורי של מרצדס לכיוונים מגוונים.
כעת, אחרי שלפני כשנתיים הציגה את הדור השני של ה-CLS, מרצדס הולכת צעד נוסף קדימה והופכת את הקונספט שהציגה לא מכבר בתערוכות בייג'ינג למכונית סדרתית שערכה את הופעת הבכורה הרשמית שלה בסוף השבוע באנגליה במסגרת פסטיבל המהירות הססגוני של גודווד. בעוד שהין שטענו שה-CLS בדורה השני קצת פחות מושכת מבטים מזו המקורית אין ספק שגרסת הסטיישן, שמכונה על ידי אנשי מרצדס CLS "שוטינג ברייק" בהחלט נהנית ממראה מאוד מרשים המעצים את אפקט הגג המשוך לאחור שהוא אחד מסממני ההיכר הבולטים של הדגם.
מעבר לצללית הנמוכה והארוכה הנמתחת לאורך כמעט 5 מטרים גם השימושיות השתפרה וניתן לציין את מרווח הראש המשופר לטובת יושבי המושב האחורי ותא מטען עם נפח של 590 ליטרים במצב רגיל שגדל למעל ל-1,500 ליטרים כשהמושבים מקופלים, אך כדי להבהיר לכולם שלא מדובר ברכב הובלות אפרורי רצפת תא המטען מגיעה עם חיפוי של עץ דובדבן בציפוי לכה בהשראת יאכטות יוקרתיות.
היצע המנועים יכלול מספר גרסאות בנזין ודיזל מקבילות לאלו המוכרות מגרסאות ה-CLS השונות בתצורת סדאן ויציגו, גם בגרסאות הבסיס, ביצועים שהולמים את המראה הכוחני.
אגב מראה כוחני, בפסטיבל גודווד הוצגה תחת מעטה הסוואה שכלל מדבקות בתצורות שונות שמטרתן להקשות על תוכנות מחשב ליצר הדמיה של המראה הסופי, גם גרסת AMG שתחשף באופן רשמי בתערוכת פריז בסתיו ותהיה מצוידת במנוע וי 8 כפול מגדשים המפיק מעל ל-500 כ"ס ובתוספות עיצוביות שונות כמו חישוקים בקוטר 20' ועזרים אווירודינאמיים שונים. על אף שלא עושה רושם שמדובר בדגם שיכבוש את טבלאות המכירות, בכוונת כלמוביל ליבא את המכונית הייחודית.
בשלב זה לא ידוע תג המחיר אך ניתן להעריך שהוא יהיה עממי לפחות כמו זה של ה-CLS הרגילה, משמע מעל ל-600 אלף שקלים.