בעבור מי שהמכוניות של פורשה, פרארי או אפילו למבורגיני הן פשוט המוניות מדי, קיימים בעולם מספר יצרנים המייצרים אקזוטיקה מיוחדת במינה במספרים מצומצמים.
אחת מיצרניות הבוטיק המפורסמות בתחום ממוקמת במודנה שבאיטליה, ממש בסמוך למפעל פרארי, ונקראת פגאני.
לחובבי המכוניות זכורה בעיקר מכונית הדגל של פגאני, הזונדה, שהציעה, לבד מביצועים קיצוניים, גם מראה מאוד מיוחד.
כעת החליטו ללכת בפגאני עוד צעד קדימה וחשפו את ההואיירה, מכונית סופר ספורטיבית שנולדה בסיום שבע שנות פיתוח. המכונית, ששמה נגזר משמו של האל השולט ברוח על פי האמונה הארגנטינאית, תרתום את הרוח כדי למקסם את היכולות שלה לשמור על יציבות, להאיץ ולהאט.
דלתות שחף המתרוממות למעלה כדי להשלים את אפקט השופונימדפים הידראולים כמו בכנף מטוס
ההואיירה מציעה יכולות האצה שלא היו מביישות מטוס סילון על מסלול המראה ולמרות שאין ביכולתה להמריא, היא עושה שימוש באלמנטים מעולם התעופה כשבעיצוב גוף המכונית הושם דגש על זרימת אוויר חלקה ככל האפשר. ממש כמו בכנף מטוס שולבו במכונית ארבעה מדפים הידראוליים. המדפים מאפשרים לשנות את זרימת האוויר על פני המרכב כל אחד בנפרד או באופן אוטומטי ומאפשרים למכונית המטורפת שמגיעה למהירות תלת ספרתית בתוך 3.2 שניות ולמהירות סופית של 380 קמ"ש לממש את הנתונים המיוחדים שלה גם במציאות שמעבר לטבלאות הנתונים.
למרות המולדת האיטלקיה פגאני עושה גם הפעם, כמו בזונדה, שימוש במנוע מתוצרת AMG של מרצדס הגרמנית.מדובר ביחידת כוח אימתנית: V12 כפול מגדשים בנפח 6.0 ליטר המספק לא פחות מ 700 כ"ס ו-91.8 קג"מ. בנוסף, למי ש-700 הסוסים לא יספיקו, תוצע גם גרסת ספורט עם 730 כ"ס ו-112.1 קג”מ.
שימו לב למדפים מאחור: ממש כמו בכנף מטוס רוצים לשבת בעמדת הפיקוד? - תכינו בבקשה מיליון יורומבחינה עיצובית, בפגאני הלכו עוד צעד אחד קדימה עם העיצוב המוטרף וממש כמו בזונדה גם כאן עיקר תשומת הלב הוקדשה לחלק האחורי אשר כעת מזכיר אחוריים של מטוס קרב. את יציאות מנוע הסילון האופייניות למטוסי קרב מחליפים כאן 4 צינורות מפלט בתצורה הייחודית של פגאני. בנוסף ההואיירה גם עושה שימוש בדלתות שחף מרשימות המתרוממות למעלה כדי להשלים את אפקט השופוני כשחונים ליד בית הקפה השכונתי.
למרות גודלה, הודות לשימוש נרחב בחומרים מורכבים כמו סיבי פחמן, ההואיירה שוקלת רק 1350 ק"ג מה שמעניק לה יחס הספק-משקל מרשים מאוד.
מחיר מציאה
אה, ויש עוד משהו קטן – המחיר. כפי שניתן לצפות הוא לא זול במיוחד אבל אפילו במושגים של מכוניות אקזוטיות מדובר במכונית יקרה ביותר. כמה יקרה? ובכן, 250 אלף דולר (לפני מיסים) יהפכו אתכם לבעליה של הפרארי 458 איטליה המדהימה. לעומת זאת, כדי לשלוט באלת הרוחות של פגאני תצטרכו להיפרד מלא פחות ממיליון יורו לפני מיסים.
שימו לב למדפים מאחור: ממש כמו בכנף מטוס