תשע שנים ארוכות אחרי שפיג'ו השיקה את ה-107, המכונית העירונית שלה, החברה הצרפתית עם סמל האריה חשפה בסוף השבוע את מחליפתה, ה-108, שתוצג באופן רשמי בתערוכת ז'נבה.
כמו ה-107, גם ה-108 החדשה היא פרויקט משותף בין פיג'ו, חברת הבת של סיטרואן, וטויוטה היפנית לייצור 3 מכוניות עירוניות שיחלקו ביניהן את המכלולים הטכניים וגם את עיקר מאפייני העיצוב. פיג'ו קיבלה את זכות הראשונים להציג העירונית הקטנה ומהתמונות שנחשפו נראה שבהתאם למתחרות כמו הקיה פיקנטו והיונדאי i10 החדשה הוחלט ללכת על לוק הרבה יותר מסוגנן ופחות כזה המשדר פשטות.
הפרונט כולל סבכה ופנסים בהשראת ה-308 החדשה ואילו הצדודית אמנם שומרת על קווים מעוגלים אבל מציגה לוק יותר "רציני" וכוחני.
מאחור יש פגוש עם דיפיוזר בהשראת רכבי ספורט, פנסים הדומים לאלה של ה-308 ודלת מטען שעשויה כולה זכוכית כמו בדור היוצא. כמו ה-107, גם ה-108 תוצע בגרסאות 3 ו-5 דלתות בעיצוב כמעט זהה וכמו בעבר בדלתות האחוריות יותקנו חלונות הנפתחים רק הצידה כמו במכוניות קופה.
למרות החלונות הלא נפתחים ומושבים קדמיים עם משענת ראש קבועה, בפיג'ו מבטיחים שבניגוד לעבר תא הנוסעים לא יהיה ספרטני ועל אף שבשלב זה פיג'ו עוד לא חשפה תמונות של תא הנוסעים היא מבטיחה חומרים באיכות גבוהה, דיפונים מלאים, שלל תאי אחסון ואבזור רב בסטנדרט שככל הנראה יכלול בקרת אקלים דיגיטלית ומערת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל 7 אינץ'. כמו כן בפיג'ו מבטיחים גלגלי סגסוגת כסטנדרט.
ברשימת התוספות האופציונליות תוצע אפשרות לראות את השמיים מעל עם גג בד הנפתח חשמלית וקטלוג מלא של מדבקות מיוחדות ושונות למרכב בעבור מי שירצה להעניק לקטנטונת טאץ' אישי.
מבחינת מימדים, ה-108 החדשה מסתפקת באורך של 3.47 מטרים ושוקלת רק 840 ק"ג (בגרסת ה-3 דלתות). חלל המטען טוב מבעבר אבל לא מרשים במיוחד לעומת הסטנדרטים הנוכחיים בסגמנט ועומד על 190 ליטרים. בצד המכני בתא המנוע ניתן יהיה למצוא את מנוע שלושת הצילינדרים בנפח ליטר המוכר של טויוטה אייגו מהדור היוצא המפיק 68 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית חד מצמדית כמו בעבר.
כמו כן, לראשונה תוצע גם גרסה עם מנוע 1.2 ליטרים (גם עם 3 צילינדרים אך בתכנון פיג'ו, המוכר מה-208) שמפיק 82 כ"ס. החשיפה הרשמית של ה-108 תתקיים, כאמור, בתערוכת ז'נבה. השיווק ביבשת הראשונה יתחיל בקיץ ולארץ הלביאה הצעירה צפויה להגיע לקראת סוף השנה.
>> המתחרות במבחן: יונדאי i10 החדשה מול קיה פיקנטו