עשויה בהחלט לתת פייט רציני לקרובת המשפחה, הפיקנטו
יונדאי i10 הייתה ממכוניות המיני הראשונות להגיע ארצה ב-2009 ולעומת האלטו של סוזוקי היא הציעה איכות משופרת במעט ותא נוסעים מרווח הרבה יותר, אבל גם המחיר היה יקר יותר בהתחלה.
המתחרות שעשו עליה מאוחר יותר כבר היו מאובזרות יותר, נאות יותר ובעיקר איכותיות יותר מה-i10 הנוכחית המיוצרת בהודו ומרגישה זולה יחסית.
כעת חושפת יונדאי פרטים ותמונות ראשונות של ה-i10 החדשה, לקראת הצגה מלאה בתערוכת פרנקפורט בספטמבר, עם כוונה לפתור את נקודות התורפה ולהציעה רמת איכות קרובה לזו שבמכוניות הסופר-מיני.
לטובת מראה יותר דינמי ופחות קופסתי הגובה דווקא ירד ב-5 ס"מ ל-149 ס"מ.
העיצוב החיצוני משתמש בקווים אלכסוניים יותר ומקנה, לפחות בתמונות, מראה גדול יותר ודינמי יותר, אך למרות מספר אלמנטים עיצוביים שנראה שהגיעו מדגמים אחרים של היצרן ואף של יצרנים אחרים (הקליאו של רנו למשל) לפחות בתמונות התוצאה הסופית לא מרגשת ודי נטולת שאר רוח או ייחוד מסוים.
בסעיף יחידות הכוח יוצעו ככל הנראה מנועי 1.1 ליטר ו-1.25 ליטר המוכרים מהדגם הקודם.
העיצוב החיצוני משתמש בקווים אלכסוניים
ביונדאי הצהירו כי ה-i10 החדשה תציע איכויות תא נוסעים ונהיגה כשל מכוניות סופר מיני ולשם כך גם קו ההרכבה של הרכבים שיגיעו למדינות המערב הועבר מהודו לטורקיה.
בישראל היא צפויה לנחות בסוף הרבעון הראשון של 2014 ואם היא אכן תקיים את הבטחת האיכות ותשמור על תג מחיר אטרקטיבי היא עשויה בהחלט לתת פייט רציני ואף להדיח את הקיה פיקנטו, קרובת משפחתה, שמובילה ביד רמה את טבלת המכירות של סגמנט המיני כבר יותר משנתיים.
>> מכוניות מיני: מבחן השוואתי ענק
צפויה להגיע לכאן בסוף הרבעון הראשון של 2014